Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 1 januari 2013

Av Ann - 1 januari 2013 08:49

Eftersom folk tydligen är tvungna att börja firandet av nyår redan flera dagar innan själva nyår faktiskt är, så har tanthästen varit lite spänd på sistone.  
Men det har gått hyfsat ändå, hon har ätit och inte sprungit som en tok.


Av den anledningen tog jag beslutet att ha henne ute med de andra så länge som möjligt den här gången.
Så vid 20 snåret kom Pontus in, barnen var ute och hade tomtebloss, och talade om att nu smällde det.

Tanthäst var rädd.   
Tog då in henne till hennes box där fönstret dagen till ära hade en heltäckande gardin.
Hon hade också sällskap av Mix Megapol.
Hon var orolig men inte värre än att jag tyckte att jag kunde gå in och fortsätta firandet.


Strax före tolvslaget gick jag och Anna ut och kollade först till Lill prinsen och Hilma för att gå vidare in till Mellis.
Där var det inte lika lugnt men när jag stog och klappade och pratade med henne så var hon ändå såpass "lugn" att hon stog still och den svett som hunnit komma faktiskt torkade.
Duktig tant!
Där stog jag i ca 45 min tills smällandet hade i stort sett slutat.

Men hennes ögon är inte roliga att se vid de här tillfällena... stora, rädda, frågande ögon... men jag tror hon var glad över att jag var där.


Och hur gick det för Lill prinsen då?
Jo, när Anna och jag kom ut för att kolla till dem var han ute mitt i stora hagen och tittade.
Helt lugn.
Jag sa till Anna att antingen är han helt paralyserad av skräck eller så gillar han att titta på fyrverkerier!
Men han gnäggade så glatt och kom skrittandes när jag ropade på honom men gick ut i hagen när vi gick igen.
Anna tittade till honom då och då men det enda han gjorde var att stå och titta och ta en tugga hö mellan varven.
Vilken klippa att som, ja numera 3-åring då, (fast jag tycker nog han är 2.5 fortfarande...) välja att gå ifrån sitt sällskap för att ensam stå och titta på spektaklet!

Av den anledningen tycker jag att det är bra att han inte är med Mellis så att hon inte överför sin rädsla från sig till honom...


Hilma hur reagerade hon på smällarna?

Ja hon var mest upprörd över att jag stängt in henne i hennes box så hon inte kunde följa med Merlin ut i hagen... smällare berör henne inte direkt.


Så om man bortser ifrån stackars Mellis som inte tyckte det var en speciellt trevlig kväll/natt så hade vi andra desto trevligare.
Anna och hennes familj (de som vi åkte till Legoland med) och vår kära granne hade valt att fira med oss.



Så GOTT NYTT ÅR på er alla!
Tjingeling!


Stackars min bästa vän... men nu är det ett helt år tills nästa gång...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards