Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 7 april 2013

Det går sakta, men det går framåt

Av Ann - 7 april 2013 21:02

Livet går vidare, trots att jag inte kan pussa på min älskade tanthäst längre.
Och fort går det.
Alldeles för fort.


Jossan fixade och donade den där jobbiga dagen och bla så sparade hon en bit av hennes svans.
Vi ska begrava den här i trädgården och plantera en fin buske eller blomma där när det går att gräva, eftersom det inte gick att begrava hela henne här då...
Barnen vill vara med och välja något fint att plantera.

Då kanske det ändå känns lite som om hon är kvar här.   


Igår var Jossan och hennes familj här.
Lika roligt som vanligt!
Tänk att en bloggvän kan komma att bli en av ens bästa vänner   


Lillprinsen fick sig lite social träning genom att det var hon som borstade och fixade med honom.
Nyttigt eftersom det alltid annars bara är jag som håller på med honom.
Om han inte gjort illa sig, för då kommer ju veterinären...


Lite skeptisk i början men sedan tyckte han att Jossan var helt ok!
Så efter en promenad så var det dags för hans livs första tömkörning.
Det tog inte lång stund innan den lilla klipska hästen fattat vad jag ville att han skulle göra!
Och idag förvånade gubben mig med att hjälpa till så det blev en bra tömkörning idag med.
Men efter bara några få minuter så fixade vi start, stopp och svängar åt båda hållen helt själva!
Han är allt bra fantastisk min lilla prins!
Så det går alltså sakta men det går framåt!


Han ser rätt liten och ponnyaktig på bilderna med Jossan men faktum är att vi mätte honom och han är INTE ponny    det är hon som är lång!


Tjingeling!





 
 
Ingen bild

tapper

7 april 2013 22:08

men hovslagaren kommer ju också. inte bara vet.
så mig får han se ibland också =)

Ann

8 april 2013 06:07

Du har så rätt! :)

 
Kicki

Kicki

8 april 2013 22:33

så härligt! Klok bebba!

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

8 april 2013 22:50

Väldigt klok! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards