Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 11 maj 2013

Av Ann - 11 maj 2013 22:17

och gubben är hemma igen.
2,5 vecka i USA gick riktigt fort.
Även om det är lite skönt att inte behöva ta hänsyn så är det ändå bäst att ha honom hemma.

Trädgården är vårklar och det är bara det roligaste kvar.
Den rejäla urmockningen av hästarnas regnskydd.
Sedan är det tänkt att jag ska komma på någon smart lösning så jag får en box igen till Hilma i stallet igen.
Utan att bli av med stallgången eller minska ner på numera Lillprinsens box.
När det är gjort ska jag skura och måla stallet så det blir fint igen.
DET ska bli kul!

Annars så händer inte så mycket nytt på hästfronten.
Nya täcken har inhandlats och ja man kan sammanfatta det hela med att de är inte för små ivarjefall...
Merlin longeras i alla gångarter med stigbyglarna nere och tömkörs.
Det går väldigt bra.
Har däremot inte haft bett på honom på ett tag för han har en del lösa tänder...
Vi har även övat lite med transporten.
Hilma fäller som tusan och jag hoppas hon blir klippt snart.
Men Lillprinsen har tappat ganska mycket päls och är bitvis riktigt korthårig och blank.

Han har vuxit till sig och har blivit riktigt fin.
Halsen har blivit lite grövre och han ser mer och mer ut som en "vuxen" häst.
Igår när jag drog ner stigbyglarna för lite longering fick jag en oemotståndig lust att sätta foten i stigbygeln och hoppa upp.
Men jag kan stå emot mina lustar och behärskade mig som tur var :)

Idag när jag skulle ta in hästarna låg Merlin och sov och såg inte alls ut att vilja kliva upp och eftersom jag är väldigt hänsynsfull så gosade vi en stund och sen fick han sova vidare.
En fördel man har när man har hästarna hemma :)

Nu är jag trötter.
Kom hem ifrån en 40-årsfest vid halv tre tiden i natt, tror jag... fast jag borde inte vara så trött för jag gick inte upp förren vid halv ett tiden... jag som brukar vara så morgonpigg?

Och nej det är inte som det verkar, jag var chauffören hem :)

Jaha det blev ett riktigt roligt inlägg det här..! ;)

Tjingeling!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards