Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 24 juni 2013

Av Ann - 24 juni 2013 20:58

Ja då har det varit midsommar igen.

I år var Anna med familj, min mamma och Jenny med barn här och förgyllde vår tillvaro.

Mycket mat blev det.

Mycket mat blev det över även denna dag.

Varför gör man så mycket mat jämt?


 

min alldeles egenodlade potatis!


Först midsommarlunch med färskpotatis (helt nyupptagen), sill och grillad lax.

Jordgubbar med grädde och chokladpudding till de barn som inte åt jordgubbar, efter det.

Sedan Jennys fantastiska jordgubbstårta en stund senare.

Tyvärr glömde jag att fota...

På kvällen var det dags för grillning.

Grillspett med fläskfile, kycklingfile, tre sorters korvar, färska champinjoner, majskolvar, paprika, tomater och lök.

Till det potatisgratäng och strips.

Och efter det den obligatoriska ostbrickan med kex och vindruvor.

Och chips och ostkrokar förståss...

Vi var inte hungriga någon stund på hela tiden...

Och det blev en del över...

När vi satt där ute och hade trevligt så var man ju naturligtvis tvungen att elda.

För myggen... och lite för värmen...

Så varför inte nästan elda sönder min kära grill... men den klarade sig med ett aningens smält handtag...  

   

Mycket matprat nu... man kan nästan tro att jag är hungrig... men jag är faktiskt tvärmätt.

Har precis ätit räkmacka med egenodlad sallad på.

Det ger ändå en viss tillfredsställelse att kunna gå ut i landet och ta upp lite potatis, lök, sallad, morötter eller annat.

Även om det kanske inte alltid är godare med egenodlat så verkar det på något sätt ändå godare.

Eller hur man ska säga.

Och visst hade jag väl tur som fick fram färskpotatis till midsommar!

*faktiskt rätt stolt*


Dagen efter låg gubben till sen eftermiddag.

Och jag låg i soffan med lite snacksrester och tittade på film.

Plötsligt undrar han om vi ska gå ut och gå.

Gå?!

Han som knappt tagit sig ur sängen tidigare..?

Jo men det kan jag väl... tänkte att det blir ju inte så långt...

Två timmar senare staplar jag in på gårdsplan... inte så pigg, men gubben såg oförskämt oberörd ut... livet är orättvist...  


Nu är det tydligen dags att börja planera 40-års festen... för om jag ska tro alla andra så är det visst inte så lång tid kvar...

Då har jag inga planer på att fixa allt själv, tvärtom, då har jag tänkt att låta andra fixa hela lokal och mat kittet.

Men jag antar att man måste göra något annat än att äta, även om det är både gott och trevligt.

Så tips på roligheter som passar för en sådan tillställning mottages tacksamt!


Hittade lite skojiga smilysar...

Tim när han spelar trombon...och är det möjligen jag..?


Nu ska jag gå och städa undan i köket efter mig.

Inte så kul.

Lika kul som det här inlägget blev..!   


Tjingeling!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards