Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 24 september 2013

Jag är ett tekniskt geni och snart är det dags...

Av Ann - 24 september 2013 22:21

för minisemester med en av mina bästaste vänner :)

Vi ska åka till Stockholm i helgen och sova på hotell, äta god mat, shoppa lite och inte minst titta på Spanska ridskolan som gästar Globen!

Det ska bli hur kul som helst!

Och som om inte det är nog så har jag och en annan bästaste vän bokat in det här i december...

Det ska bli hur mysigt och skönt som helst!
Vi gav varandra det i 40-års present :)

Annars händer det inte så mycket här, det rullar på som vanligt.
Det går lite fort bara...

Lillprinsen har tagit ännu ett steg från bebisstadiet och fått skor.
Det för att han var så otroligt ömfotad att vi knappt kom framåt barfota... tyvärr...
Var lite nervös för hur det skulle gå att slå på men det hade jag inte behövt.
Han stod som ett ljus i stort sett hela tiden!

Duktiga duktiga prinsbus!

Vi har även varit ute på vägen och tränat på att möta bilar.
De två (! ;) vi mötte, mötte vi utan problem.
Jag red inte utan gick, för han känner sig fortfarande tryggare med mig före än när jag sitter uppe på ryggen om det blir lite läskigt.
Men jag hoppas att snart kunna få ridsällskap ut på vägen :)


Härom kvällen satt jag och äldsta sonen och tittade på film.
När den var nästan slut skulle gubben promt titta på nåt tvprogram så jag satte mig, lite lätt irriterad, framför datorn för att titta klart.
Satte i skivan i ena datorn... och tror ni det funkade?
Självklart inte...
Fipplade en stund men icke.
Gav upp och satte i skivan i den andra datorn.
Det är samma mus till bägge så jag bytte, det har jag gjort förr.
Tyckte det började bra men nej...
Musf-n la av.
Blev aningens mer upprörd.
Tog i och ur batterierna, knäppte på och av musen men inget hjälpte.
Satte i nya batterier (trots att gubben sa att han nyss gjort det) svor och muttrade åt stackars gubben som försökte se sitt program.
Han sa att jag hade för bråttom och gjorde fel, jag sa att så var det inte... musf-n hade funkat bra från början för att sen lägga av.
Bara för att jävlas med mig förstås.

Efter en stund när jag också börjat rycka i sladdarna, ifall det skulle vara glapp någonstans så frågade gubben plötsligt varför jag drog i skrivarsladden.
Öh... vadå skrivarsladden?
- och musen funkade från början? frågade han vidare...
Och ja, jag är säker på att det gjorde den!!!

Hur som helst så fick jag givetvis inte igång filmen ordentligt nu heller.
Ljudet hade plötsligt försvunnit.
Så jag gav upp den datorn med och gav mig på laptopen.
Om jag fick igång den där?
Nej.
Batteriet gav upp och jag var riktigt förbannad.
Alla datorer har tidigare funkat utmärkt att titta på film i men inte nu.

Det hade gått 45 minuter sedan gubben börjat titta så hans program var slut.
Äntligen kunde jag titta klart!
Hur mycket det var kvar av filmen?
3 minuter...
Och jag är verkligen ett teknikens geni..!

Tjingeling!

 
 
Stina

Stina

25 september 2013 09:01

Ohh, båda resorna ser härliga ut ! *avis*

Till resten av inlägget säger vi : inga kommentarer *asg*

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

25 september 2013 20:02

Å ja det ska bli såååå härligt! :)
Å jag ÄR ett tekniskt geni..! ;)

 
Ingen bild

sofia

27 september 2013 16:13

Wow! Härligt att resa lite i höstmörkret. Och jag är inte det minsta avis på dig som ska se spanska ridskolan hahaha....lyckost där! Hoppas ni får trevligt:)

Ann

27 september 2013 21:25

Hoppas jag med!
Ska bli så kul :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards