Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 1 december 2013

Av Ann - 1 december 2013 17:18

han, min kära Lillprins har nu lyckats med det som hans mor inte gjorde på över 13 år.

Han slängde av mig.
Eller slängde av... han från ingenting, ingen förvarning, bara gjorde världens bocksprång och jag, från att i ena sekunden ha suttit i godan ro på hans rygg, i nästa sekund befinna mig på fötter bredvid honom.
Jag vet inte vem av oss som blev mest förvånad, han eller jag...
Han såg ivarjefall väldigt snopen ut.

Och eftersom jag måste ha en pall för att hoppa upp (självklart behöver jag inte pall för att jag på något vis skulle vara stel eller osmidig... utan enbart för att skona häsryggen... *visslar lite*) och han inte var helt samarbetsvillig att ställa sig bredvid någon sten (de stod väldigt dumt till) så var det bara att knata hem för att hoppa upp.
Och sen rida iväg en liten sväng igen.
Som tur var så gick det bra för som jag sa till honom, annars finns risken att han blir en gårdshäst som man inte rider på..! ;)

Annars har jag ägnat natten åt att fixa iordning barnens adventskalender.
Klockan 04 i natt blev jag klar.
Varför?
För att vid 22 tiden igår kväll när jag sa godnatt till Tim så talade han om att han längtade tills imorgon (läs idag)
Jaha... varför? undrade förstås jag.
Jo han längtade ju efter att få börja öppna adventskalendern.
Jaha den... sa jag och som den snälla goda modern jag är, insåg jag att det skulle bli nattarbete.
Alla sakerna var som tur var inköpta redan... men att fixa iordning den hade jag helt förträngt.

Kanske var det därför jag åkte av... för att jag var trött..! ;)

Tjingeling!

Av Ann - 1 december 2013 00:33

när det försvinner text som man skrivit i inlägget men som plötsligt när man tittar inte längre finns med... *muttrar*
Och det är inte första gången det händer... *muttrar ännu mer*

Och till er som skrivit kommentarer som aldrig publiceras... jag är för snabb på "knappen" för att godkänna och trycker fel så jag tar bort kommentaren istället... och det är inte heller första gången det händer... *muttrar på mig själv*
Förlåt... fortsätt kommentera så ska jag skärpa mig...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards