Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 1 januari 2014

Av Ann - 1 januari 2014 18:47

den första dagen på året.

Med facit i hand på det gångna året kan jag konstatera att det har varit ett rätt jobbigt år med en stor sorg på våren då jag blev tvungen att ta bort min älskade gammeltan...

... och viss motgång på hösten som varit jobbig, bla för diabetesen.
Om jag jämför mig med vad vissa av mina vänner går igenom så är känns mina problem riktigt futtiga, men ändå det är mina...

En stor lycka däremot är att jag red in Lillprins bus.
Själv.
Eller själv... jag kommer alltid vara evigt tacksam för att Linda frågade om jag inte ville komma till henne och Cardan en tid i somras.
Då kunde hon hjälpa mig med inridningen.
Puss till dig, för annars hade han nog fortfarande varit oinriden...

Lycka är att sitta på sin egna bästa vän, som man fött upp själv, för första gången!

Men eftersom jag tydligen har blivit gammal och feg, så går fortsättningen vääääääldigt sakta framåt.
Sakta, men dock framåt.
Och jag måste ju göra nåt rätt eftersom det vissa ögonblick ser ut så här.


Och om jag nu ska fortsätta på häståret så har vi nu tagit ett litet steg till och åkt till ridhuset för första gången.
Jag vet att det bara var för några dagar sedan men fortfarande förra året!
Och du vet Jossan, utan dig hade vi inte kommit dit!

Och med tanke på hur sista bilden ser ut... så är jag inte så förvånad över att han lyckats med det som hans mor aldrig gjorde...
Jag har ramlat av...

Och vad har jag gjort för åtgärder åt det då?
Jo, jag har köpt helskodda ridbyxor igen, köpt ny ridhjälm, satt på säkerhetsstigbyglar och letar nu efter en hoppsadel med mycket stöd.
För som jag sa till honom, slänger du av mig för mycket är risken stor att han blir en gårdshäst som man inte rider på..!

Planen framåt då?
Jo att ta oss till ridhuset kontinuerligt och både rida och löshoppa samt att jag nu letar tränare för fullt.
Tänkte att 15-20 min en gång i månaden, bara för att veta att vi är på rätt väg, kunde vara lagom.
Och för att det är kul förstås!

Skulle gärna åka på lite kurser också, tex tömkörning för Anders Eriksson står på önskelistan.

Annars då?
Haft kvalitetstid med äldsta sonen.
Vi bode på hotell, åt god mat, gick på bio, allt efter Tims önskan.
Pricken över i var att Jossan och hennes Rasmus gjorde oss sällskap på bion och middagen.
Jättekul, verkligen, både att de ville göra oss sällskap och att få umgås själv med Tim.


Sedan har Anna och jag varit på Sandviksgårds spa.
Hur skönt som helst med god mat, mycket läsning, antiagesbehandling och lite träning.
Rekomenderas verkligen!


Nyårsafton blev lugn då gubben min hade jour och tillbringades tillsammans med grannen här hemma.
Jag brukar ju tillbringa timmar i stallet hos gammeltant, men den här gången gick jag bara ut och tittade till dem ett par gånger och det var helt lugnt även när det smällde som mest.
Så skönt!!!


Det här och mycket mycket mer var mitt 2013 och nu hoppas jag på ett väldigt bra 2014!

Tjingeling och Gott Nytt År!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards