Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 9 februari 2014

Av Ann - 9 februari 2014 09:03

Igår blev jag riktigt rädd.
När jag morgonfodrade var allt som vanligt... men när jag kom ut för lastträningen var hela höger framkotan blodig.

Rädslan för vad det kunde vara och tröttheten bara spred sig i hela kroppen.
Har ju i ganska färskt minne av både sticksår i kota och has...

Men Prinsen verkade glad ändå.
Tog på honom grimman och ledde in honom och han såg inte halt ut... kanske bara ett litet sår?
För jag såg nämnligen inget...
In i stallet och tvättar av, känner, klämmer, känner ännu mer.
Hittar ingenting.
Tar ut honom för att longera lite.
Se hur han rör sig.
Ser ingenting.
Han är bara pigg och glad.

När jag går fram mot honom gäspar han.
Och jag ser vad det är.
Lille bebis har tappat en tand till.
Men det ser lite sårigare ut än vad det gjort de andra gångerna han tappat tänder så först tror jag han fastnat någonstans och ryckt bort den... men när jag tittar hittar jag ingenstans han kan ha fastnat eller något blod överhuvudtaget.
Det borde det ha funnits om han fastnat.
Och vid 3.5 års ålder ska de tappa just den tanden...
Så... bara en tappad tand som kanske irriterade och han kliade bort mot benet...
För ont verkade han inte heller ha direkt.
Åt glatt både äpplen och morötter!

Phu...

Ett lättat Tjingeling!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards