Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 23 februari 2014

Av Ann - 23 februari 2014 12:50

Har visst köpt två nya träns på bara en månad...

Det skitsnygga, jätte nödvändiga kandaret...

Och ett "nytt" bättre begagnat, i stort sett likadana vanliga tränset som vi har, fast storlek full!

Tänk vad lite shopping kan göra på humöret! :)
Kanske skulle man införa shopping som medicin och åtgärd mot depression?

Tjingeling!

Av Ann - 23 februari 2014 08:54

Eller?

Det är så trist.
Det är så blött.
Det är så mörkt.
Och jag är så negativ.
Och jag är så trött på att vara så negativ.

Visst, det blir ljusare för var dag.
Men det går för sakta.
Och visst det kommer (förhoppningsvis) att torka upp.
Men det går också för sakta.

Jag som glatt brukar skryta med att jag har så torra fina hagar...
Dessutom ska vi bygga en maskinhall i den bästa och torraste hagen så den går inte att använda på ett långt tag...
Så nu har jag bara två hagar som går att använda.
Den ena är sommarhagen, så vips, det finns visst bara en...

Jag blir deprimerad av det här vädret.
Jag behöver sol, ljus och hör och häpna, värme!
För första gången i mitt liv, tror jag, längtar jag utomlands!
Är så trött på detta kalla, mörka och fuktiga...
Saker och ting som jag vill ska gå framåt, står still...
Och jag vet... inställningen... men just nu vill jag tycka synd om mig själv och frossa i dysterhet... så försök inte att se något positivt med något.
Då pajjas min sinnesstämning...

Jag har också insett att jag köpt på tok för mycket mat åt kusarna.



Av sju pallar finns det fyra och lite till kvar!
Och det är i slutet på februari.
Och de är INTE direkt magra.
Inte ens smala...
Det får mig att inse hur mycket älskade gammeltant åt... och hur hon även "höll igen" åt de andra!

Nej, nu ska jag och min dystra självömkan ta och fixa frulle...

Tjingeling

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards