Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 9 maj 2014

Lite funderingar så här på morgonkvisten efter

Av Ann - 9 maj 2014 06:31

en väldigt trevlig gårdag med "bloggträff".
Kim var på besök i Sverige och glädjande nog ville hon komma och säga hej. :)
Konstigt det där, vi har aldrig träffats eller pratat "live" utan "bara" följt varandras bloggar i flera år och det var ändå som att träffa en gammal vän.
Efter en visning av hemmet och självklart fyrbentingarna (och kanske lite prat också...) åkte vi vidare till Västerås för träff med Jossan och Anne-Lie.
Rundtur även där och sedan mat på grekisk restaurang.
Gött.
Mat är gött.
Utom drickan för det fanns inte cola zero...
Kims tåg mot Stockholm igen gick inte förren strax efter 21 och eftersom vi inte hade lust att sitta kvar på restaurangen hela kvällen gick vi vidare till, jag tror det hette Skybar.
Och det stället låg ju... inte på marken.
Det var en upplevelse...
Men inte heller där hade de colazero... vad är det med Västerås?

Summasumeruma en väldigt trevlig dag som det kanske blir en uppföljning på senare i höst på lite varmare breddgrader.

Vi kan se hyfsat normala ut...


Har ni tänkt på att när man ligger vaken och inte kan sova så blir man mycket klokare.
Än på dagen.
Alltså, man löser i stort sett alla problem och allt är så enkelt.
Tyvärr verkar intelligensen försvinna i takt med att morgonen och ljuset kommer, för det är ju sällan så enkelt som det verkade då, i mörkret.
Så jag har löst många problem (som konstigt nog verkar finnas kvar) eftersom sömn i mitt fall verkar vara överskattat...

Hur som helst så har jag konstaterat att vi människor har väldigt lätt för att dra slutsatser.
Vare sig vi egentligen har alla fakta eller inte.
Och lättast är det att döma.
Irriterat sig fast det egentligen inte funnits fog.
Det har vi nog alla gjort mer eller mindre... fast det är inte roligare för den som blir drabbad för det.

Så... i mitt nya bättre liv ska jag försöka att inte utsätta andra för det.
Jag har tänkt att jag ska göra en massa andra saker också.
I mitt nya bättre liv.
Som att motionera mer.
Äta nyttigare.
Bli snällare.
Osv.
Sen.

Annars händer inte så mycket i mitt händelsefattiga liv.
Det finns inte så mycket att blogga om.
Kusarna och jag står och stampar på ungefär samma plats som för två månader sen.
Och jag säger varje dag när Lillprinsen tigger om att vi ska göra nåt, att vi ska, snart...
Det blir också i mitt nya bättre liv.

Eller förresten.
Klart det händer nåt även i mitt liv.
I nästa vecka kommer våra nya möbler!
En skänk, ett vitrinskåp, en tvbänk, ett matbord och åtta stolar!!!
Våra soffor var det tyvärr tydligen två månaders väntetid på, men den som väntar på något gott...

Tjingeling!

 
 
Ingen bild

sofia

10 maj 2014 07:26

Några gånger har jag träffat hästfolk live efter att man följt varandra på blogg och det är som du skriver, många gånger känns det som att träffa en gammal vän :)

Roligt att man kan knyta kontakter som man annars (förmodligen inte) skulle gjort om nätet inte funnits :)

Ann

11 maj 2014 21:50

Jättekul!
Vissa av dem har kommit att bli några av de bästa vänner!

 
Kim

Kim

11 maj 2014 16:22

Hejsan

Är så glad att jag fick träffa dej, och du är fortsatt en gammal god vän men nu även IRL.
Vi har ju följt varandra i flera år och känner varandra ganska bra genom både öppna och låsta inlägg.
Så det kändes helt naturligt att bara babbla på ;)

Och dina fina hästar <3 så gulliga båda två.

Mentalt så ser jag ditt fina nya möblerade vardagsrum.
Du får bekräfta med foton sen :)

Ta hand om dej och skynda inte på, allt har sin tid.
KRAM

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

11 maj 2014 21:49

Bra att du ser mitt framtida möblemang!
Nästa gång är de på plats! ;)
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards