Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 14 maj 2014

Det här med att

Av Ann - 14 maj 2014 09:42

inte läsa ordentligt innan man ger sig in i något... verkar inte vara min starka sida...
den här gången heller...

Alltså, jag ser på fb en tävling där man bla kan vinna ett IKEA kök för, jag tror det var 75 000.
Jag ser också att flera vänner gillat den.
Härligt! tänker jag eftersom vi snart kommer att börja med köket och då med största sannolikhet köpa från just IKEA.

Jag bestämmer mig för att vara med i tävlingen för visst vore det fint att bli lite "sponsrad"?
För att vara med i tävlingen behöver jag svara på vissa frågor...
Sagt och gjort, jag svarar.
Men visst blir jag lite misstänksam när frågorna till största del handlar om andra produkter... och inte IKEA...
Men girigheten övervinner förnuftet, hur jag nu tänkte där... för jag vinner typ aldrig...

Hur som helst, jag avslutar det hela men har en liiiten lätt oroskänsla i magen.
Det kändes inte helt bra.
Och mycket riktigt.
Det dröjer inte länge innan jag blir helt nerringd av försäljare.
Trots att jag på frågorna svarat att jag varken är intresserad av prover eller vill veta mer.
Blir mer och mer irriterad på försäljare som bill "ge bort" saker "gratis", man behöver bara betala frakt och inte glömma att säga upp den automatiska prenumerationen som tillkommer.
Gratis... för mig är gratis jag betalar 0kr... men vad vet jag..?

Börjar fråga alla försäljare om de på något sätt kan ta bort mig från tävlingen... men ingen kan.
Slutar då svara i telefonen när jag inte känner igen numret.

Råkar ändå svara när en ringer och börjar prata om tävlingen.
Jag har blivit uttagen till något.
Lyssnar kanske liiite dåligt, är skapligt irriterad, och frågar även henne om hon kan ta bort mig ur tävlingen.
Döm om min förvåning när hon säger ja.
Även hon låter väldigt förvånad.
Är jag verkligen säker på att jag vill gå ur för jag har ju gått vidare och vunnit nåt jag inte heller lyssnade riktigt på vad det var?
Jo, jag är säker.
Bombsäker.
Jaha.
Då tackade hon för sig men innan vi la på så frågade jag om jag nu slipper alla försäljare?
Nej, svarar hon.
Det vet jag inte.
Jag styr inte över de andra företagen.

...?!!?!!!

Så summa kardemumma.
Jag blir fortfarande terroriserad av försäljare, men jag kan inte längre vinna något kök.
Eller nåt annat heller för den delen.

Så stort grattis till mig...

Kanske har jag lärt mig nåt, men förmodligen inte.

Tjingeling!



Så här ser en idiot ut... tom hästen skrattar... ;D

 
 
Stina

Stina

15 maj 2014 11:53

ASG !! Ann du är ju bara fööör rolig !!!!!!!!!!

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

15 maj 2014 19:50

Å de ringer fortfarande..!
Bra jobbat av mig... ;D

 
Ingen bild

sofia

24 maj 2014 09:51

Vilka metoder man använder för att sälja, usch. :(

Ann

25 maj 2014 07:44

Och hur dum får man bli som går på..? ;)

 
Ingen bild

Linda Salenmo

15 juli 2014 20:27

Jag kan trösta dig med att jag har gjort samma miss!! Höll på att bli galen. Tills någon tipsade mig om appen True Caller. Den är gratis. Över 300 nr till säljare är redan förspärrade med den. Telefonen blev tyst!! Och jag kan också spärra annat... t ex om jag haft en skittrist dejt - spärra!! :)

Ann

17 juli 2014 10:34

Kanske skulle kolla den appen :)

 
Malin Johansson

Malin Johansson

29 juli 2014 15:40

Ja det är inte bara du som gått på den niten! Man blir ju skogstokig på dessa försäljare.

http://www.havrefallen.bloggspot.seavrefallen.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards