Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 30 augusti 2014

Av Ann - 30 augusti 2014 06:25

Hade sett fram emot en lång och skön sovmorgon men vaknade typ 03.30
Och efter att ha spelat upp alla ccsliv (typ 25...) och tittat och läst på det som gick på fb så bloggar jag väl lite i brist på annat.

Efter 6 lediga och allt för snabba semesterveckor är man igång och jobbar igen.
Dock har jag gått ner i tid så det känns rätt ok.

På hästfronten så har vi äntligen kommit igång igen efter x antal veckors hälta.
Equiterapeuten gjorde underverk och han är nu pigg, glad och hältfri :)

Nytt är att jag nu fått hjälp med Lillprinsen av barnens kusin Jenny som ska rida honom en eller ett par dagar i veckan.
Det har hittills gått kanon (vilket är mycket märkligt, klarar han sig verkligen utan mig? ;)) och det är så mycket roligare att ha lite sällskap i stallet!




Kul är också att Linda, barnens äldsta kusin och Jennys syster följer med ibland.
Det innebär att även Lilltant får lite extra ompyssling och följa med då och då, vilket gör henne glad.
Jag har hittills följt med gåendes, mest för motionens skull (inte för något sjukt kontrollbehov...;) vi är ju tre stycken här som tydligen skulle behöva gå ner några hekto... jag och två fyrbenta...

Tanken och planen nu är att vi ska komma igång så pass att jag kan börja träna för tränare lite smått och förhoppningsvis tröttnar inte Jenny på oss utan så småning om tar tag i hoppningen så han får skutta lite.


Trots några öhum hektos övervikt så slipper inte Lillprinsen mig helt men jag tror han överlevde utan större men...

Ikväll blir det kräftskiva hos bästa Anna eller som som sonen där i huset tydligen sagt, kräftskiva utan kräftor...
För vem vill ha kräftor?
Jo gubben min och ett av barnen... jag och Henrik äter mycket godare räkor och Anna och resterande barn äter inte skaldjur alls.

Så... tjingeling!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards