Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 5 oktober 2014

Av Ann - 5 oktober 2014 20:22

... har det någon betydelse?

Ja, skulle jag vilja säga, i vissa fall.
Eller kanske i mitt fall, nästan alltid.
Det har alltid varit lite känsligt.
Ni vet... kort, små fötter, stor mage och rumpa osv.
Det har tom varit så att jag i en viss period köpte för stora skor för det var pinsamt att ha 33 och få gå på barnavdelningen.
Nu har jag, efter att ha fått barn, avancerat upp en storlek och har 34.
Med lite god vilja, ev en sula eller två och beroende på vad det är för skor, kan jag ibland ha både 35 och 36 också...
För nuförtiden tycker jag att det är av största vikt att det jag har på fötterna passar ordentligt.

Varför dessa funderingar så här på kvällskvisten en söndag kan man kanske undra?

Jo, i eftermiddags var jag och provsatt massa sadlar.
Stor kropp, korta ben på mig, väldigt bred men kort rygg på hästen = ingen bra kombo.

Tur i oturen så är jag väldigt överrörlig, så även i höft och bäcken.
Pga det eller kanske tack vare det så slapp jag specialbeställa en sadel.
Jag kunde ha en 16".
En barnsadel alltså.
Barnsadel...
Både i hopp och dressyr satt jag absolut bäst i en... barnsadel.
Vet ni, de ser faktiskt jättesmå ut...
Så om ca 1.5 v så kommer alla sadlar jag provade och satt bra i + några till ut till stall Ängtorp för provning på hästen.

Och som om det inte var nog med små storlekar där, så mätte jag hästen när jag kom hem.
Jag köpte ju en sån däringa mätkäpp vid ett av mina besök på Hööks.
Den råkade visst gå sönder lite när jag skulle testa den (fattade visst inte riktigt hur den funkade... fanns det inte någon beskrivning frågade gubben... jo det kanske det gjorde men jag kollade inte och slängde alla papper...) så den var liksom i många delar. *visslar lite*
Men jag är inte den som är den så jag testade den ändå.
Jossan frågade innan vad jag trodde och jag sa att jag vill att han ska vara 155cm... men tror att han är 153.
Jag fick honom till 153 och baken något högre.
Nu har gubben min lagat mätkäppen och ikväll mätte jag honom igen.
Med lite god vilja fick jag honom till 151... kan man skylla på att den lätta promenadridningen på ca 30 min gjorde honom så sopslut att han sjönk ihop..? ;D

Stor häst, liten människa...

Liten häst... stor människa..?

Tjingeling!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards