Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 8 maj 2010

Av Ann - 8 maj 2010 11:44

Har nu piggat på mig lite så nu har man gjort första passet med gräsklipparen för i år!

Och det blev fint!

Det är roligt så här nu i början... den första månaden, sedan kommer funderingarna på om man inte ska asfaltera hela trädgården.  För enkelhetens skull.

Tänk er själva, man behöver inte flytta några bord eller stolar för gräsklippning, man behöver heller inte leta för att hitta platser där bord och stolar kan stå rakt.

Poolen behöver inte stå snett och man behöver aldrig rensa ogräs!

Fördelarna är många, den enda fördelen med gräs är att det är trevligt och fint. Och det överväger nog mot asfalten.

Men fråga mig igen om en eller två månader, det kan bli ett annat svar då!


Tim är hos en kompis och jag och Pontus ska ut och fixa hästarna.


Sedan är det bara resten kvar!


Skynda skynda innan regnet!

Av Ann - 8 maj 2010 08:52

Idag är jag trött... jätte trött!

För i natt så har Pontus hostat.

Mycket.

I en av attackerna så hostade han så han spydde. 

Stackarn...

Så därför är jag trött idag.

Men nu är han pigg igen. Efter hostmedicin och vatten så somnade han tillslut.


Idag skulle det bli  . Mycket regn av vad jag förstod. Så nu ska jag skynda mig ut och försöka hinna klippa gräset, för just nu är det ganska fint väder.


Pappa och Magnus är ute och jobbar med husgrunden. Pappa kom hit redan strax efter 7 imorse och stod och bytte däck på hästtransporten när jag tittade ut. Så han hade äran att fodra hästarna i morse eftersom jag vaknade som vanligt strax före 6 men somnade om.


Mellis börjar bli lite bortskämd tror jag. När jag släppt ut henne i hagen stod hon kvar vid grinden och tittade på mig och sedan ut där hon brukar få gå ut och beta och sedan på mig igen. Det var tydligt budskap där, släpp ut mig, jag vill ha gräs.

Och det ska hon få, när jag har klippt gräsmattan. För jag vill inte ha henne lös när jag har dålig uppsikt över henne.


Sedan får vi se vad dagen har att erbjuda.

Jag har massor av måsten som jag skulle behöva göra men inget som jag känner så där jätte mycket för att göra.


Godmorgon/förmiddag!


Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards