Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg under februari 2011

Av Ann - 28 februari 2011 20:35

Skulle ju iväg och fika med Wille och Anna idag för att han fyller år.

Hade tänkt att det var så vi skulle fira, men när vi satt där och fikade frågade han Tim och Pontus om inte de ville komma på hans "riktiga" kalas på em/kvällen. Jovisst, sa de och sedan var det ju ingen som ville sitta kvar och fika längre...

 Så vi har tillbringat en jättetrevlig eftermiddag och kväll hemma hos dem med god mat och tårta!


Så det är vad jag har gjort idag, har ju inte lyckats vara så värst flitig, men... det får jag väl ta igen imorgon!



Idag lyckades jag ta ett riktigt dåligt foto, genom fönstret vid skrivbordet,

på ett av rådjuren som brukar vara runt här.

  


Nu ska jag ta in och mysa lite med min egen födelsedagsälskling!


Tjing tjing!

Av Ann - 28 februari 2011 08:03

  Vad är det för en dag?

Jo det är Mellis födelsedag!

Hurra hurra hurra! tuderutututu!  (fanfar)


Idag för 18 år sedan föddes den här lilla damen på Tärenäs arabstuteri.


  

Och idag blir hon alltså 18 år.


Hon och givetvis även de andra fick sin frukost utökad med äpplen och morötter.

Pontus  var gladeligen med ut till stallet imorse för att gratulera.

Annars händer det just inget speciellt med hästarna, jag har fått sluta att longera så det enda jag gör nu är ju att borsta lite och det är väl sådär kul eftersom alla fäller som attans och man får hår överallt!


Barnen har nu sportlov och tycker det är lagom kul att behöva gå till skolan ändå... senast igår ville Tim vara ledig, fast när jag imorse sa att jag skulle hämta honom klockan 14 så ville han vara kvar till 16..!


För idag är det inte bara Mellis födelsedag utan även min bästa vän Annas son Willes födelsedag.

7 år blir han idag, så vi ska gå och fika med dem i eftermiddag.

Eller egentligen fyller han den 29 men det finns ju inte i år.

Stort Grattis till honom också!


Wille

  

Ni ser att han säger hej till mig va?


Annars idag så är det dags för den nya veckogörarlistan.

Och jag ska:


* plugga förståss, få klart den uppgiften som är kvar och en massa läsning

* tvätta som vanligt, har redan börjat!

* byta ströt i regnskyddet hos hästarna och ta dit deras nya vattenbalja

* fixa träningshörnan i källaren, jag gör ett nytt försök

* frisera hästarna, eftersom jag inte gjorde det heller förra veckan, nu kan jag nog inte skylla på kylan...

* rensa min garderob, så jag hittar de få klädesplagg jag faktiskt fortfarande kan få på mig...

* åka till lek och buslandet eller något annat kul med barnen, de har ju ändå sportlov... (men badet kan de fetglömma, fatta hur mycket folk det är där den här veckan... man väljer sina tillfällen då man är tvungen att exponera sig i så lite kläder som en baddräkt..!)


Ja det får nog räcka... om jag ska ha en chans att fixa det...


Så det här duger inte, bara att sätta fart!


Tjing tjing!




Av Ann - 27 februari 2011 12:04



Jämför med orginalet


Av Ann - 27 februari 2011 10:32

en Nokia n8?

Kanske lite för avancerad för mig?

Gubben tyckte den var lite dyr att tappa bort eller tappa och ha sönder...

Men jag skulle ju vara rädd om den ju!


Så... har ni någta åsikter?



  

Av Ann - 26 februari 2011 10:43

Nu blev det + grader och någon sorts snöblandat regn så nu kan jag inte fortsätta longera för det är för halt.

Törs inte riskera att hon halkar och sträcker sig eller nåt och det blir ändå inte så bra träning om hon inte törs ta i med bakbenen av rädsla för att halka, så ja åker väl tillbaka på ruta ett igen.

För jag törs inte sko henne så länge hon och Merlin delar box.


Igår så såg Merlin lite underlig ut.

Han skvättpinkade och flemmade (visst heter det så när de kör upp överläppen mot näsborrarna?) skvätte lite till och så höll han på en liten stund.

Min första tanke var att shit nu har han fått urinvägsinfektion eller nåt...

Försökte först få honom att röra sig men det gick inte så jag "jagade" ut Mellis från regnskyddet  och då for han iväg och hoppade och skuttade precis som vanligt.

Kollade honom ett par gånger extra på eftermiddagen/kvällen men då märktes ingenting konstigt och nu på morgonen var han också som vanligt.

Så jag kanske överreagerade i vanlig ordning... hoppas jag...

Är det någon som sett något liknade beteénde?


Ska snart gå och umgås med den yngre sonen, som ropat på mig en stund, för Tim är iväg med sitt innebandylag och leker på Lek och buslandet i Örebro.

Hoppas de får riktigt skoj för så som han sett fram emot det här!


Har inga nya bilder så jag letade fram några gamla istället...


 

Vår gamla hästvagn som inte längre står på gräsmattan (blev så jobbigt att flytta på den varje gång jag klippte gräset...) utan står utanför stallet


 

Mellis öga


  

Kahela och Ior

Mellis och Hilmas föl födda -01 


Ha en bra lördag!

Tjing tjng!

Av Ann - 25 februari 2011 10:29

Jag kan stolt tala om att jag har gjort allt utom två saker på min lista för veckan.

Självklart är det inte mitt fel att det inte blev av, något av det, utan det beror på nåt...

Det ena är att jag inte har gjort i ordning träningshörnan än.

Mitt fel..?

Nix, självklart inte, det är gubbens fel som inte hjälpt mig... att jag sen inte har tjatat på honom om det... tja... man ska väl inte behöva tjata om allt, eller?

Det andra är att jag inte friserat hästarna.

Mitt fel..?

Nej naturligtvis inte, det har ju varit så förbenat kallt och jag måste ju stå ute och göra det, så därför... inte mitt fel.  


Sen det här med mina skoluppgifter... jag hade ju tänkt att lämna in fyra, men bestämt mig för att tre  var ok.

Jag har nu lämnat in tre.

Och veckan är ju inte slut än, så kanske kommer den fjärde in också!


Igår när jag longerade så hade jag med mig kameran för jag tänkte ge er lite filmbevis på vad vi gör.

Men kylan gjorde tydligen att det nyladdade batteriet inte funkade...


Så ni får nöja er med några gamla (dåliga) bilder när hon springer lös istället!


      


Idag ska jag:

* äta lunch med min kära svägerska

* skjutsa Anna och Wille

* handla

* nog hämta hit Klara för lite lek med Pontus

* försöka hinna med att longera när jag fixar hästarna

... och sen bara fredagsmysa!


Så... hej så länge!

Av Ann - 24 februari 2011 23:45

Men nästan!

Efter en lite jobbig kväll med en argsint son så kunde jag äntligen (äntligen?)sätta mig ner och göra klart uppgiften.

Eller klart och klart...

Men det är bara lite finslip kvar, sen åker den in.

Fast det tar jag imorgon, för nu är mina ögon så trötta så de ser väl inte ens felen om de så stod med rött...  


Och att jag inte kom igång förren till kvällen trots vad jag skrev att jag skulle sätta mig i eftermiddags, beror på att när jag gick ut till hästarna så fastnade jag ju förståss där.

Jag tog ut Mellis för longering och Merlin var kvar i hagen med Hilma.

Tycker det gick väldigt bra även om han gnäggade lite och körde lite rodeo mellan varven.

Longeringen gick bra och det blev en hel del trav nu, stundvis jobbar hon på rätt bra!

Det är så roligt!


Men... hon halkade till rejält en gång och blev sen lite mer försiktig och det är det som jag inte gillar.

Först och främst risken att hon halkar och gör sig illa, men också att man ser att hon inte riktigt vågar sträcka ut och ta för sig i steget.

Så hon skulle behöva skor med brodd.

Men eftersom Merlin fortfarande bor tillsammans med henne så går ju inte det...

Hursomhaver så fick de sig en rejäl omgång med fällsaken och borste.

Det ser ut som om Mellis och Merlin inte gillar den helt, de ser lite ogillande ut och nästan drar sig undan lite, men Hilma bara älskar den!

Om man ser att de andra inte gillar den, så ser man ännu tydligare att Hilma älskar den!

Hon sträcker på sig när man är på halsen och man ser på hela henne att hon tycker det är skönt.

Så den får väl bli mest till henne då!


Nej nu ropar kudden på mig så tack och gonatt!   






Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards