Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 4 februari 2012

Det som inte dödar

Av Ann - 4 februari 2012 21:40

det härdar, sägs det.

Eller som en bloggvän skrev, jag andas alltså lever jag...

Bryt ihop, bit ihop.

Det går att skriva det på många olika sätt.

Men det som varit är att jag har haft en lite tung tid av olika skäl med mycket måsten och mycket stress, men hoppas att det har vänt nu.

Så jag har varit lite osynligt ett tag.


Det har hänt lite sedan det bloggades här sist.

Jag har tagit min examen, uppsatsen är äntligen godkänd.

Jag borde jubla, men jag orkar inte.

Hela familjen var på examenscermoni i Karlstad där jag fick diplom.

Spännande tyckte barnen!

Och som Tim sa, det var lite större än jag väntat mig!

Jag undrar jag om han trodde det skulle vara kanske lite större än Brattbergsskolan?

Tror han kom upp i över tjugo hus som hörde till Karlstad Universitet, när han räknade.

På jobbet har jag börjat komma in i rutinerna men det är fortfarande en del kvar att komma in i.

Tur jag har så otroligt bra kollegor!

Den här gjorde mig så glad!

Den här fina ängeln fick jag av min kollega Lotta när uppsatsen blev godkänd, visst är den fin!?


Att jag sedan åkte på en rejäl förkylning som gör att det fortfarande känns som om överkäken ska ramla ur har ju inte gjort att saker och ting känns lättare.

Men något som kändes riktigt bra var när jag fick min första lön på många år!


Lite av det som varit tungt är hästarna.

De som är mitt andningshål och min batteriladdare.

De har blivit eftersatta och har i stort sett bara fått den nödvändigaste skötseln i många veckor nu.

Jag har släppt ut dem tidigt på morgonen och tagit in dem sent på kvällen.

För att jag inte hunnit mer.

Och nu när jag inte har något skolarbete kvar och jag borde kunna ta igen det, känns det som ett jättegrej att bara ta sig upp ur soffan...

Tanken har till och med dykt upp att jag kanske inte skulle ha några hästar.

Men naturligtvis var det inte mer än en tanke.

Men bara att jag tänkt tanken känns tungt...

Och naturligtvis ska jag inte sälja några hästar.

För vem vill ha en gammal shettis med något tok i ryggen, eller en två-åring som varit rejält skadad i leder två gånger redan.

Och gammeltanten som slutar äta när hon åker hemifrån...   

Nej, det kommer inte att ske men det känns ändå läskigt att tanken dök upp...


Hur som så har min kära gubbe gjort mitt hästliv lite lättare genom att igår när jag kom ut till hästarna hade han ställt ut en hemmagjord thermobar hos Lillprinsen och Hilma.

En fantastisk sak som höll deras vatten isfritt fast det var mer än -20 grader kallt.


 


Och som om inte det var nog så kom en till överraskning i förmiddags då han tog fram en till, så nu har jag 90 liter isfritt vatten i bägge hagarna.


Här framkörd av och med Pontus och hans pulka.


Försökte ta lite kort på hästarna idag men det är inte så lätt...

    

när man vill vara nära...


      


         


Jag har också börjat göra lite självupptagna saker bara för mig själv.

Som att jag har beställt tatueringstid som en examenspresent till mig själv.

Ska göra klart en tatuering jag har på benet och som jag tänkt fixa i flera år.

Sedan har jag även köpt något sort mirakel medel (det vet jag förstås inte än om det är...) som ska göra mina ögonfransar längre och tätare.

Mina ögonfransar får man ju leta efter så det ska bli intressant att se om det funkar även på mig!

Ska också försöka få ut min *harkel* vältränade kropp på lite motionering, kanske kan det få mig lite piggare.

Hmm när jag läser vad jag skrivit kan man nästan tro att jag har börjat på någon sorts tidig 40-års kris...


Ja ja... jag försöker ivarjefall också ägna lite mer tid till barnen eftersom jag känt mig ganska otrevlig mot dem de veckor jag både jobbade och pluggade.

Så idag har vi varit och sett Mäster Katten på bio med dem.

Den var rätt kul.


Nej, nu ska jag göra gubben sällskap och krypa ner i sängen.

Tjingeling!






 
 
Frida

Frida

4 februari 2012 23:21

Ska jag komma ut och fota hästarna någon dag? Kanske kan ta några på barnen också :) Nu när det äntligen blivit vinter!

http://guffiframidfelli.blogg.se

Ann

5 februari 2012 08:43

Ååå jättegärna!!! :D

 
Viveca

Viveca

5 februari 2012 00:54

Alla omställnigar i livet tar energi och kräver tid för anpassning och återhämtning. Hästarna går det ingen nöd på. Har själv dåligt samvete från och till för mina, men inser när jag använder hjärnan istället för bara hjärtat att de inte mår dåligt av att bara vara.

Det kommer ny energi så småningom. Förstår att tanken att inte ha hästar skrämmer. Jag vågar aldrig tänka färdigt den när jag ibland tvivlar.

Toppen med värmebaljorna. Jag är så glad för våran. Den underlättar verkligen vardagen.

Många kramar och kul att du är tillbaka!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Ann

5 februari 2012 08:55

Jo jag vet nog också med hjärnan att det inte går någon nöd på dem där de går, de får rent, mat, vatten och lite klappar.
Men man vill ju så mycket mer!
Tänkte heller inte färdigt...

Japp värmebaljorna är såååå bra!!!
Att man ens klarat sig utan! ;)

kram kram

 
Sara

Sara

5 februari 2012 10:39

Kram!

http://frumelpomene.bloggplatsen.se

Ann

5 februari 2012 11:16

Kram!

 
KIm

KIm

5 februari 2012 11:11

Så roligt att ha dej här igen!

Som Viveca skriver: Alla omställningar i livet tar energi och kräver tid för anpassning och återhämtning.
Och sen har du haft alldeles för mycket att göra samtidigt som den psykiska pressen som pluggande innebär.

Hoppas nu du kan varva ner...och inte känna pressen att "gottgöra" alla/allt som DU TROR att du "måste" ... vi kvinnor som tar på oss hela världens ansvar...

Härlig känsla med egen lön!

Jättegullig ängel, den kommer alltid stötta dej när du ser den.

Vem har inte ibland funderat bort saker i livet, men innerst inne vet vi ju vad som gör oss lyckliga.

Klart du ska göra saker för dej själv, det är du verkligen värd.
Det där super duper medlet för fransarna vill jag gärna veta om det fungerar, är inte heller så hårfager just där.

Merlin är så söt!

Tummen upp för thermobar!!

Ops det blidde ett lååångt svar...

Krammm på dej!

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

5 februari 2012 11:18

Långt svar gör ingenting!

Jag har sett kompisar som använt det där fransmedlet som fått jättelånga fina så jag har stora förhoppningar, ska se om jag kan hitta något om det på internet, skickar länk isåfall.

kram kram!

 
Kicki

Kicki

5 februari 2012 15:06

energin kommer åter, jag lovar! Man måste tillåta sig att inte vara på topp alla gånger och du har verkligen kört hårt nu en period, dessutom med tungt väder i den mörkaste,jobbigaste tiden på året! Bara att tänka att nu går det mot ljusare tider och allt blir lättare!
KRAM

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

5 februari 2012 16:27

Jo det är väl så, problemet är att jag vill så mycket!
Men tycker redan att det känns liiite lättare. :)

Ska verkligen bli skönt med vår och lite varmare!

Kram

 
ubitt

ubitt

6 februari 2012 13:20

VÄLKOMMMEN TILLBAKA! Du låter litet trött, men det är väl inte så konstigt! GRATTIS till examen, du ska se att nu ljusnar det vid horisonten, våren är snart här och energin återvänder! Varma kramar

http://alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se

Ann

6 februari 2012 22:32

Å Tack!
Är fortfarande lite trött i hela kroppen men känner att jag börjar piggna till!
En varm hästpuss, när man egentligen inte förtjänar det gör gott för en trött själ! :)

kram

 
sofia

sofia

6 februari 2012 18:28

S¨å fiiiinnn ängel du fått:) 2 stycken fina vattenkar, se där. Så skönt att slippa fruset vatten:)

Ibland kan det ju vara så skönt att få ägna lite tid o unna sig SJÄLV lite saker också. Du har kämpat med skola, njut av stunden och ta vara på dig själv en stund. Man brukar kunna ladda batterierna o ge mer till andra & av sig själv då:)

http://www.stallneshime.bloggplatsen.se

Ann

6 februari 2012 22:30

Vattenkaren är toppen, hur har jag klarat mig tidigare? ;)

 
Ingen bild

sofia

7 februari 2012 09:48

Får man möjligen fråga vad det vita är för material runt vattenbaljan? Är det vit plast? Den ser lyxig ut din vattenbalja juh:)

Ann

7 februari 2012 19:20

Ähum... jo... det är väl plast..?
Glasfiber?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards