Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 6 januari 2012

Av Ann - 6 januari 2012 15:26

Idag har det verkligen varit en lite kall kanske, men skön dag!

  

Dagen började bra med äggfrukost.

Gissa hur många ägg det går åt när familjen Rosdahl sätter igång och äter frulle?

14 stycken!

6 kokta och 8 stekta...

Det kan ju inte vara nyttigt... men gott var det!


Tog mig tiden att greja lite extra med hästarna idag, eller ivarjefall med Lillprinsen.

De har blivit lite åtsidosatta nu under uppsatstiden.

Började med att mocka och fixa och fick *harkel* bra hjälp med att tömma ut dyngkärran... på fel ställe...


  


Tog sedan ut Lillprinsen för lite borstning och en promenad till grannen.

 

Hans sår syns knappt längre!


 

Efter promenaden fick han hjälpa till att beta ner gräset lite i slänten


 

Tror att han tyckte det var riktigt mysigt

 för han var inte jättesugen på att gå tillbaka till hagen igen!

   

Och sedan fick han lunchkraften.


Pontus är hos en kompis, Tim har en kompis här och jag hade tänkt att tvätta lite och få bort lite julpynt och städa i misären.

Men hur kul är det på en skala?

Tråkigt... så än har det inte blivit något av det... det börjar eka tomt i barnens garderober, så antingen får jag tvätta eller åka och handla nya kläder och man får väl snart skyffla sig in här, men vad gör det om hundra år?

Och visst låter det roligare att åka och handla än att tvätta?


Nu har jag haft lite ledigt i ett par dagar så imorgon ska jag sätta mig och göra de där ändringarna på uppsatsen för att sedan skicka in den.

Lite jobbigt att skicka in en uppsats som man inte är riktigt nöjd med, men jag varken orkar, kan eller har tid till att göra den bättre.

Den var svår att göra...

Och min handledare sa ju att den dög... så jag får väl lita på det...


Nu tar vi fredagskväll med obligatoriskt fredagsmys!

Ha en skön kväll alla!


Tjingeling!


Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards