Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 26 april 2010

Av Ann - 26 april 2010 21:18

att ta in hästarna och sen gå och lägga sig... tror jag.   


Men det finns en person som jag kommer att ligga och tänka på ikväll... som jag sänder mina tankar till...


Gonatt mina vänner!


Av Ann - 26 april 2010 17:19

Fick en komplimang idag, tänk att några ord kan göra så mycket!  

 

Det gjorde min dag!

Av Ann - 26 april 2010 12:03

Vad gör man?

Jag har varken lust, ork eller egentligen tid att roa honom hela tiden. Då är det tur att det finns tv och dator... ja jag vet, barn ska inte sitta för mycket framför tv och dator men vi har varit ute också...   


Tog ett kort på min rabatt med stenarna runt... tycker själv att det ser lite mer ombonat ut på något sätt.


  

Men det är väl bara att inse... jag kommer aldrig att bli någon arkitekt... varken ute eller inne... och att den inte är helt rund syns tydligare nu, kan man säga att det är charmigt när det inte är perfekt?  


Skönt ivarjefall att jag kan pricka av lite från att göra listan.

*slänten är rensad på sten

*gräset är sått där de ska

*stenarna är framgrävda

*landet är uppgrävt


Tack Anna!


så nu är det de roliga sakerna kvar...

*hagen (jippi)

*tegelstenarna runt landet (ännu mer jippi)

*sätta frön och plantera lite blommor (och det är ju faktiskt lite roligt!)


Och vad händer med hästarna då?

Inte mycket...

Jag känner varje dag på fölis som sparkar och lever runt, lika härligt varje gång!   


Men annars händer inget...

...ska väl åka och hämta lite mer halm, sista lasset för i vår hoppas jag...

hovis ska väl komma någon dag... de fäller...


Men snart kommer min pappa hem och då ska vi planera för hur vi kan fixa boxen så det blir större tills fölis kommer!

Det blir ingen utbyggnad av stallet med ny box i år utan vi får väl försöka utöka den befintliga boxen med gången så den blir större. Visserligen blir det ingen direkt stallgång då och allt blir väldigt provosoriskt, problemet med att det fattas en box finns ju kvar, men boxen blir större än 3x5 m så jag får väl försöka att leva med det... Det ska nog gå!


Nejhej, lunch kanske?



Av Ann - 26 april 2010 07:15

Så är man återigen hemma med en son som har diarré... eller ivarjefall hade igår. Inatt och än idag (fast han har ju inte varit vaken så länge än...) har det inte blitt nåt mer. Hoppas på att det inte blir något heller.


Hoppas också att våran lilla Mjauis kommer hem idag, jag har inte sett henne sedan i förrgår och det hör inte till vanligheten att hon inte kommer hem. Det har hänt men inte sedan hon blev kastrerad... så eftersom jag är jag så varför inte oroa sig för kattkräket också..!


  


Godmorgon!



Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards