Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 6 april 2010

Av Ann - 6 april 2010 21:07

Så många steg har jag tagit idag. Det har varit lite dåligt med steg vissa dagar, men den räknar bara vissa steg. Så om jag dansar, lassar hö eller rensar sly tex så räknas inte alltid de stegen. Så lite missvisande är det men det är ändå en fingervisning om hur jag faktiskt rör mig. Och jag rör mig enligt mig själv ändå för lite. Skulle vilja röra mig mer. Skulle behöva röra mig mycket mer...

Men mitt mål är att försöka att alltid gå minst 15000 steg, så idag misslyckades jag...


Idag gick vi inne i stan. Vissa perioder är jag inte i stan så mycket så att gå där är lite trevligt som omväxling ibland.


Hästarna såg ut som pansarmännen idag när jag tog in dem... min förhoppning är att mycket utav pälsen fastnat i leran på marken och kroppen så mer försvinner när jag borstar. Är det bara en önskan eller kan det vara så?

Lerinpackning ska ju vara bra har jag hört...

Men man skulle behöva ett munskydd!



Av Ann - 6 april 2010 15:55

Nu har jag varit och lämnat av Tim hos mormor och där fick jag och Pontus också lite lunch. Alltid fint att slippa laga mat!


Efter det var jag och Pontus och skulle köpa gräsfrö och lite andra fröer till landet, men det var tydligen för tidigt att så gräs än. Lite snopet när man planerat att göra något...


  

Men nu ska här sås!

Ska bara gräva upp så jag får ett större land... och sätta tegelstenar runt tänkte jag... jag har stora planer..! (som inte blev av förra året...)


Imorgon ska jag hämta lite mer hö, det höt jag har haft hela vintern som är superbra! Redan klockan 9.00 ska vi vara där så:

Annika, ni är välkomna imorgon eftermiddag om ni vill!

 

Citat av barnen:


Robbie Williams var på radion

Jag säger till Tim, om Angelica vore här så skulle hon dreggla för hon älskar Robbie Williams.

Tim ler och säger: mmmmm kanske det, men jag tror hon älskar mig mer för hon vill alltid krama mig!


Eller Pontus som vill spela på datorn...

Jag säger: jag är strax klar

Pontus svarar: Idag eller?


Man skulle kunna tro att jag brukar kunna fastna här på nätet..!



Av Ann - 6 april 2010 08:50

Det första jag får göra på morgonen är att betala en räkning som jag upptäckte skulle varit betald i söndags...

5 dagar hade jag tydligen på mig att betala den och då har det ju faktiskt varit påsk också.

Men men, nu är den betald även om den betalades försent...


Idag är det väl tänkt att jag ska försöka få ordning på mitt miniexa arbete och fortsätta med hagen.

Och Tim ska nog åka till mormor.


Skönt ivarjefall att det inte kom nån snö igår.


Idag är inte någon rolig dag, jag är bara... inte glad... inte sur eller så utan bara trött på alla som inte svarar när man ringer, trots att de vet att man ska ringa. Eller när man får sitta i en halvtimme i telefonkö för att komma fram till sjukvårdsupplysningen...

Det suger!

Jag skulle inte gått upp...   

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards