Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 15 april 2010

Av Ann - 15 april 2010 22:20

Morötterna var slut, äpplena var slut... Vilket firande... Mellis och Hilma tyckte nog att det sög ganska rejält när de inte ens fick den sedvanliga moroten, som förresten varit slut ett par dagar... (ska handla det med när jag köper ägg, såg att de hade fina fodermorötter där)


Hade som vanligt lite magmys innan jag gick in, och kände... ingenting... surt sa räven..!


Imorgon går jag 07.30-15.30

Hade tänkt att fixa hagen efter det så hästarna kunde gå ut där på lördag,

men...

jag måste hämta barn,

handla,

ha det heliga fredagsmyset med barnen,

åka och köpa ägg (som jag skulle ha gjort för länge sedan)

röja upp inför helgen,

och tvättberget Himalaya väntar...


Alltså, det var ju det här med tiden, eller bristen på den...

Dessutom undrar jag hur jag har kunnat bli en sån nattuggla? Brukar ju normalt sova vid senast 22 tiden på kvällen men nu lägger jag mig tydligen tidigt om jag är i säng vid 23..? Och är då trött som en, ja inte vet jag. Nån med uggleblink kanske... och svamlar en massa märklig gojja...


Tack och gonatt!


Förresten, heja Djurgården!



Av Ann - 15 april 2010 15:48


 

som jag köpte och hämtade hem

                                                  

                                

            

                          

           

den finaste!

 

 

Jag har förresten äntligen lämnat in miniexan..!






Av Ann - 15 april 2010 13:37

Igår kom jag hem med 5 pappkassar med kläder från kusinerna., trodde jag. Fast... jag hade glömt en påse i bilen, så det var 6 kassar med kläder! Ytterkläder och innekläder av alla varianter. Det var rena julafton med massor av fint!


Högen med ytterkläder. Bla:

2 vinterjackor, flera termobyxor, flera vårjackor,

fleecetröjor, regnkläder, överdragsbyxor mm.

 


Högen med innekläder. Bla:

flera jeans, flera utebyxor, skjorta, pyjamas,

lång- och kortärmade tröjor, träningsoveraller mm

 

+ lite annat smått och gott! 


Och nu när det har blivit vår så vill jag göra så mycket.

Jag vill

-fixa i trädgården

  (kratta löv, rensa rabatterna, rensa och göra större land, så och sätta 

  blommor, beskära träden)

-fixa iordning en hörna i källaren som sadelkammare

-fixa klart hagarna

-kasta ut bäddarna i boxarna och göra rent i stallet ordentligt


Inte nödvändigtvis i den ordningen...


Men när ska man få tid till allt?


Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards