Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 12 maj 2010

Följetång

Av Ann - 12 maj 2010 20:53

Jaha, då var det dags igen, Tim sa att han frös när han skulle gå och lägga sig. Och när jag kände på honom så var han kokhet.

39 grader närmare bestämt.

- och det kliar lite där... jaha, några prickar... det kan ju vara något annat men troligen så är det väl vattkoppor.

Känns ju som om det är lika bra det...

Men jag hann ivarjefall göra klart det sista vfudagarna!


Annars har dagen gått som planerat.

Jag handlade spån, betfor, lite blommor, några jordgubbsplantor och jord på lantmännen och när jag hämtat barnen så veckohandlade vi.

Och det gick bra.

Och ja, de fick varsin glass...

Men... jag glömde förståss gå till apoteket... skulle ha köpt alvedon till barnen och min medicin. Och med facit i hand skulle jag ju behövt gå dit...

Ingen av er som läser som bor nära mig och råkar ha barnalvedon sugtablett  hemma?

Men, i eftermiddag har vi (jag, barnen + kompis) fikat, ätit hemmagjord pizza och jag har planterat  blommor

  


och planterat mina jordgubbsplantor...

 

 ... och ja, jag vet... de ser inte mycket ut för världen, jag kanske till och med råkade tappa dem... upp och ner... så de gick lite sönder... men... de tar sig nog!


Sedan har jag grejat lite i stallet och gosat med hästarna förståss!


När jag skulle middagsfodra så märker jag att de vill ha höt i regnskyddet.

Varför, undrar jag, står de (eller mest Mellis) nästan hela dagen i regnskyddet när det är jättefint väder ute?

  

Det här är deras regnskydd.

Innan fölungen kommer är det tänkt att det ska bli en högre och bättre vägg ut mot hagen, så ingen liten fölis får för sig att hoppa ut den vägen.

Hur som helst så älskar Mellis att stå där och titta ut!

Det är bland det bästa med att bo här, jag fattar inte hur vi (Mellis) överlevde tidigare när hon inte hade något regnskydd..!


 
 
Ingen bild

Lena

12 maj 2010 21:23

jag har nog alvedon hemma sugisar! ring om du behöver!

 
Ann

Ann

12 maj 2010 21:36

å så bra! jag har så vi klarar oss tills imorgon men då kommer jag över och hämtar. Fast det vet du ju redan eftersom du ringde!
Tack vännen!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

 
Linda

Linda

12 maj 2010 22:23

oj, oj. det var inte mycket till jordgubbsplantor!
Har ett helt land och alla sticklinga som kom förra året som jag inte rensat bort och kastat än är så stora att de komme ge jordgubbar i år.
Har du vägarna förbi fjärdhundra kan du ju komma förbi och utöka dina plantor ;-)

http://finnstapre.bloggplatsen.se

 
Stina

Stina

13 maj 2010 10:36

Flitig är du i trädgården minnsan !! Min ser ut som hej kom och hjälp ... och lite till *s*
Jag har faktiskt några jorgubbsplantor ... i rabatten bland blommorna =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

 
Ann

Ann

13 maj 2010 12:41

Akta Linda för vad du skriver, jag kanske tar dig på orden! ;)

Tycker det är roligt (än) att hålla på i trädgården, men Stina, fråga mig igen om en månad eller två... svaret kanske inte riktigt blir detsamma då!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards