Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 19 augusti 2010

Av Ann - 19 augusti 2010 21:47

vår lilla Mjauis stack hemifrån igen...


Nu är det dags att hon kommer hem tycker jag..!


  

Av Ann - 19 augusti 2010 21:04

Har nu nattat alla, barn och hästar.


Hästarna och jag hade en riktigt mysig mysstund, de har antingen varit ute större delen av dagen eller så har de gått ut för att skita, för jag behövde inte mocka utan kunde bara mysa.


Jag gav dem mat, kliade och gosade och... hämtade mer hö... för det såg ut att kunna bli regn i natt... och jag kan bara inte låta bli att ge dem lite (okej då, ganska mycket) hö då.


  

Merlin är så söt när han äter, han har ett otroligt minspel

när han smakar på kraftfodret t.ex


Nattningen av barnen är också gjord, men Pontus har redan varit uppe en gång ikväll.

Jag tror att han blir lite orolig när Tim har börjat i skolan och han inte börjat än.

Ena stunden vill han också gå nästa stund vill han bara vara hemma med mig.

I natt gick han upp och förvirrade sig in i legoland i deras rum, alltså helt fel håll och vaknade till och blev helt förstörd, hade drömt otäckt och låg och kramphöll mig tills han somnade.

Så i natt låg jag som en korv i bröd igen...

Men gärna det, bara han känner sig trygg.


Hur som helst så känner jag igen det här från förra året när han för första gången inte hade Tim hos sig på Nyponet.

Då blev han också orolig och lite stökig ett tag.

Så det går ju över men funderar naturligtvis på hur jag ska kunna underlätta för honom.

Hade inte tänkt gå och hälsa på dagis innan det är dags att börja på riktigt men tror att det kanske är en bra idé ändå.

Vi får se hur vi gör.


Har ikväll varit på en av mina favvosysselsättningar, fotbollsträning.

I ösregn...

Saken blev inte bättre av att jag såg bort mot oss och där såg solen ut att lysa, vilket den även gjorde när jag åkte hemifrån, medan jag blev blötare och kallare för varje sekund.

Så nu fattas det bara att det kommer att ösregna när vi är på poolspel på lördag också.

Då är det tur att jag inte har börjat mitt nya liv än.

För då tänker jag tröstäta hela tiden!

Så det så!

Är inte det en bra anledning?

Dessutom så bekräftade gubben att det hade inte kommit en droppe hemma...


Godnatt!


Av Ann - 19 augusti 2010 09:36

Pontus och jag har redan varit ute till hästarna och mockat, gett mat och strött med ny halm.

Då upptäckte vi att hans stövlar också läckte...

Igår köpte vi ju nya stövlar till Tim och där jag handlar är det: köp tre betala för två...

Trist för mig... att jag köpte ett par igår och så blir det ett par idag...

Men men, så är det...


Ingen som vet någon eller är sugen själv på att pyssla om och kanske rida/köra en snäll lite shettis?


Här är hon... mitt ständiga dåliga samvete!

  

kortet är från april i år


Godförmiddag!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards