Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 17 augusti 2010

Av Ann - 17 augusti 2010 20:03

över hästarnas regnskydd.

Det är nog bland det bästa med att flytta hit.

Vi (jag och hästarna) har aldrig tidigare haft något tak att gå under ute så vi har väl egentligen aldrig saknat det heller... men nu kommer vi förmodligen inte att klara oss utan det igen..!


För ser det inte ganska mysigt ut där de står och har

fullt med torr fin halm att ligga på?

  

(bilden är tagen i slutet på juli)


För idag (på sistone) har det ju regnat mer eller mindre, ganska mycket.

Och när jag kommer ut olika tider och ser att hästarna är torra och faktiskt står där under så kan jag, utan dåligt samvete, ha dem ute i mer eller mindre hällregn dygnet runt.


Annars tycker jag mest att jag hört andra säga att deras hästar bara går in där och skiter och pinkar.

Men ivarjefall mina använder det till att vara i... mycket!

Både som regn/vindskydd och sol/värmeskydd.

Så ser jag dem ute i regnet (vilket inte händer speciellt ofta) så vet jag att de är där för att de vill, inte för att de måste.

(och ja, jag vet att det är jag som har gjort att Mellis är en riktig innehäst... som inte vill bli varken blöt eller gå där det är skitigt...)


Men vi ska piffa till även där, så till hösten hade jag tänkt be min snälla pappa väldigt snällt om han kan hjälpa mig att sätta nya lite högre väggar där, en krubba till ska upp och sätta upp bindringar vid krubborna så att det ska gå att binda upp dem.

Det finns även lyse där ute så det går alldeles utmärkt att pyssla och ta hand om dem där ute även när det är mörkt.


Så... ikväll, i mörkret, har jag myst, gosat och gett dem mat.

... även hö... så de slipper gå ut i regnet för att äta om de inte vill...

larvigt... ja jag vet..!


God kväll!

Av Ann - 17 augusti 2010 10:00

Vad ska man hitta på idag då?

Förslag någon?


Mer än alla tråkiga måsten..?


Godförmiddag!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards