Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 3 april 2011

Ibland tycker jag att det är väldigt

Av Ann - 3 april 2011 19:18

mycket att göra med hästarna som inte har med hästarna att göra.

Förstod ni vad jag menade?

Alltså i eftermiddag/kväll så har jag mockat, hållit på med lilla skogshagen, trasslat upp all tråd och tagit bort trasiga handtag från i vintras när Hilma bestämde sig för att hon verkligen inte ville vara själv, när Merlin stod på box...

Vet ni hur lång tid det tog?

Den tråden har nämnligen legat   kvar sedan dess i den snödriva (numera på marken...) som jag slängde det i, i min aggression... för naturligtvis så snöade det och allt frös fast...

Och städat lite i foderrummet och halmrummet och bytt ett trasigt handtag i grinden.

Det tog några timmar, och vad gjorde jag med hästarna?

Inte mycket... klappade och mös en liten stund...


Sedan i veckan ska jag ju fixa till i regnskyddet och hämta hö, inte heller då är jag ju egentligen med hästarna...

Men det är skönt när det är klart!


Nu börjar jag få lite resfeber för att jag ska bort nästa helg.

Ja, jag vet att det är löjligt...

Gubben min såg lite skeptisk ut härom dagen och undrade om jag skulle köra.

För som han sa, för mig är ju min resa till Karlstad en stooooor grej.

Jag är liksom inte den beresta typen.

Jag gillar ju egentligen inte att åka bort.

Jag kör ju knappt egentligen aldrig själv utanför stan...

Så det här är egentligen inte likt mig.

Men det ska nog gå bra...

Jossan får väl tala om vart jag ska köra om jag hon vill ha avlösning... så kanske vi hamnar rätt.

För jag har ju en förmåga att vara en aning förvirrad och inte riktigt veta vart jag ska...

Så Jossan, se det inte som en börda att åka med mig, se det som en ära att jag vågar åka med dig!   


Tjing tjing!


 

 
 
Jossan

Jossan

3 april 2011 19:56

Jossan skrattar! XD Det kommer att gå kalas!

http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se

Ann

3 april 2011 20:01

Det är ju tur att du tar det så! :D ha ha

 
kicki

kicki

3 april 2011 20:08

jag tycker det är kul att pyssla med sånt där runtikringjobb =) men jag vill ju gärna hinan med pållarna oxå förståss.
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

3 april 2011 21:04

Det var ju det jag inte riktigt hann... och när jag ska göra resten blir det också lite tajt med tid...
3 hästar, 2 små barn, renovering och studier, då räcker tydligen inte tiden till alltid...
Men snart har jag sommarlov... och snart är jag klar! :)

kram

 
Stina

Stina

4 april 2011 06:28

Det där skulle kunna vara jag *s* - jag hittar knappt in till stora staden !!
Jag trivs bäst här hemma där jag kan sitta under ett träd och lukta på blommorna ...

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

4 april 2011 07:08

Typ..!
Så det ska bli jättekul, men... liiiiite läskigt är det! :)

 
sofia

sofia

4 april 2011 09:19

Ja det är ju tur man inte räknar alla timmar som man lägger ner på sitt hästeri utan att just vara med hästarna för det är många timmar som du säger som går åt till annat runtomkring hästarna för att dom ska ha det bra. Men samtidigt tycker jag det är en lisa för själen att se dom lägga sig i ny hal(spån och rulla, eller få gå i hagar.

Jag måste säga att jag tror jag sparat mycket vet räkningar på att fixa det där extra så dom små liven inte gör sig illa:)

http://www.stallneshime.bloggplatsen.se

Ann

4 april 2011 21:03

Ja idag har det blivit några timmar, men inte med lermonstren utan i regnskyddet..! :)

 
KIm

KIm

4 april 2011 16:45

Det är viktigt att vidga vyerna och tänja på gränserna ibland, annars blir det för jobbigt när man plötsligt måste göra det.

Ni kommer få det så roligt, hade gärna hängt med men det blir liiite långt ;-)

Ja att ha häst ger mycket extra jobb...men skönt att du nu har fått gjort en hel del.

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

4 april 2011 21:06

Halva regnskyddet gjort idag, bara andra halvan kvar + hagen nu då... :s

Synd att du inte kan följa med! :)

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards