Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 6 april 2011

Varför blir det så sällan som jag vill?

Av Ann - 6 april 2011 07:47

Jag har så mycket planer, så många ideér och jag vill så mycket, men jag är hopplöst ohändig.

Behöver hjälp med i stort sett allting.

Och det är jättebesvärligt!

Om jag bara ska sätta upp någonting, jag menar hur svårt kan det vara?

Så måste jag övertala en ovillig gubbe eller någon annan stackars vän, till att hjälpa mig, för jag vet inte hur många gånger jag satt upp, skruvat upp, spikat upp, hyllor, sadelhängare och annat, som sedan ramlat ner.

Tröttsamt.

Så... jag kommer inte att hinna fixa iordning ute i regnskyddet innan jag åker i helgen.

Och hästarna kommer förmodligen att överleva det också.

Men hade jag varit lite händigare så hade jag fixat det i ett nafs när JAG har tid.

Och gubben min har lovat för flera veckor sedan att sätta upp mina sadelhängare nere i källaren så jag får min lilla "sadelkammarhörna" där.

Då undrar jag, varför ser det fortfarande ut så här där?



Och på grund av det så ser det ju ut så här i mitt vardagsrum...


   

Jag har lagt den där  i ren protest!   


Och Hilmas sele ligger kvar i botten på min garderob, tränsen är utspridda lite överallt.

Men vem bryr sig?

Det ser ändå ut som prutt här hemma... så lite hästsaker överallt piffar nog bara till det...


Idag blir det tvätt, plugg och lite röjning här hemma.

Mockade klart i regnskyddet igår, det tog mig nästan 8 timmar att mocka ur och strö upp igen...

Men som sagt, lite kroppsarbete dör man inte av... men det stör mig att veta att hade det varit gubben som skulle gjort det så hade han förmodligen skaffat sig någon lite (lek)sak att åka och leka med samtidigt som det blev mockat.

Men nu var det ju inte han utan jag...

Men hästarna blev nöjda, massor men ny fräsch halm och två nya jättestora storbalar med hö.


Värst vad grinigt det verkar här då... men det kan vara för att jag är trött och har börjat bli väldigt nervös och få lite små ångest för att jag ska åka bort.

Det får jag alltid, även om jag bara ska bort en natt, någonstans där jag redan varit, så i natt vaknade jag halv fyra och kunde inte somna om.

Fast man kan se det som en bra träning inför lördagmorgonen då vi åker 05.30 härifrån och då ska jag ha mockat och fixat hästarna innan är det tänkt.

Mitt i natten blir det... typ halv fyra..!


Så där låg jag och funderade på allt möjligt, både bra och dåliga saker.

Har ni tänkt på hur lätt allting verkar när man ligger i sängen och tänker?

Det är mycket svårare när man väl är uppe och ska till att göra det...


Nej, ska väl slänga i en maskin tvätt för det har jag tydligen glömt och fortsätta läsa den skojiga boken "Barn upptäcker skriftspråket" som jag ska ha läst tills imorgon... och inte att förglömma boken "Listiga räven" som också ska vara läst tills dess.


Så nu tar jag mig och mitt griniga jag och fortsätter att plugga!


Tjing tjing!


En positiv sak, det här hittade jag utanför källardörren, årets första för mig!

 

 
 
Carin

Carin

6 april 2011 11:58

Men gumman... Allt blir aldrig som man tänkt sig, trots att man ligger och vrider sig sömnlös långt in på småtimmarna. Men jag hade önskat mig en gudmor med trollspö, precis som askungen... Vips vart allt fixat och klart och fint och perfekt. Eller inte! Vet inte om det hade varit spännande att leva ett perfekt liv... Skickar en *styrkekram* till dig.

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Ann

6 april 2011 12:08

Jag vill också ha en gudmor med trollspö..! ;)

kram :)

 
Sarah

Sarah

6 april 2011 13:29

En stor styrkekram till dig!

http://starlet83.bloggplatsen.se

Ann

6 april 2011 13:54

Tack!

 
Stina

Stina

6 april 2011 14:35

Här blir heller inget som jag tänkt mig =(
Styrkekram från mig och mitt oorganiserade liv =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

6 april 2011 14:55

Styrkekramar tillbaka, har magsjukan gett sig?

 
sofia

sofia

7 april 2011 10:07

Mina visioner är också något höga. Jag vill såååå mycket och känner mig ibland som en tjatkärring på min stackars make *s* MEN så är det att ha en påhittig fru :P

http://www.stallneshime.bloggplatsen.se

Ann

7 april 2011 19:56

Eller hur! :)

 
ylle

ylle

7 april 2011 10:55

jAG FÖRSTÅR precis vad du menar! Jag hr också tummen mitt i handen och måste be om hjälp med det mesta spikandet och skruvandet. men skam den som ger sig, med en bra skruvdragare blir det lättare!!!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Ann

7 april 2011 19:57

Jag har en skruvdragare... jag brukar göra hack i väggen med den..! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards