Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 12 april 2011

Min semester

Av Ann - 12 april 2011 20:52

Att resa är inte riktigt min grej.

Speciellt inte utan min gubbe.

Men vissa saker betyder eller är viktiga för mig och då gör jag undantag.

Ett undantag var när gubben seglade till Väst Indien, då tog jag ensam flyget ner till Gran Canaria för att träffa honom en vecka där.

Ett annat undantag är tydligen att åka och titta på hästar.

Då tar jag helt enkelt och åker med en bloggvän, Jossan, som jag aldrig träffat och knappt pratat med.

Och bara det kan ju vara lite läskigt.

Men det gick bra, hon är rolig, lättpratad och vi hade nog mer gemensamt än vad jag trott från början!


Resan tog sin början när klockan ringde klockan 03.45 natten till lördag.

Hästarna hade jag börjat låta vara ute på nätterna någon natt innan för att det skulle vara lätt för gubben att ta hand om dem, så det var inte så mycket mer än mocka ute i regnskyddet för dem och inne i boxarna som jag inte hunnit gjort.

In, duscha och packa det sista.

Prick 05.30 stod Jossan på gården och färden började.


Resan ner gick bra och det gick fortare än väntat så shoppingen kunde börja tidigare än planerat!

Var superförkyld med småfeber så jag gick på Ipren... så lite småseg var jag och en hel del folk så det kändes lite stressande när jag handlade.


Strax efter 15 tiden var vi nöjda för dagen och skulle åka och checka in i vår husvagn.

Jag utbrister entusiastiskt att: där borta är det en stugskylt, där ska vi åka!

När vi åkt ca en mil så börjar jag förstå att vi åkt fel... så vi vänder och vi åker sedan den väg Jossan lite försynt pekat på när vi åkte förbi tidigare, så efter en liten utflykt på landet kommer vi tillslut fram.

Ca två minuters väg ifrån Gekås...

Och vår husvagn sen... den var trång.

Hur man skulle få plats fyra stycken där är för mig en gåta, de två sängarna var ca 130 breda kanske, så om man inte var ett par så bör man nog vara väldigt goda vänner...


Dagen efter startade vi tidigt med lite mer shopping innan vi åkte ner till Helsingborg och Pepinos hingstvisning.

Vi åkte i god tid för att kunna äta lite lunch innan och det var tur det, för även där åkte vi förståss fel.

Jag försökte få gubben att hjälpa oss men eftersom jag inte kunde tala om var vi var så kunde tydligen inte han tala om hur vi skulle åka...

Men efter att vi frågat om vägen två gånger så kommer vi tillslut rätt.

Vädret var varmt och soligt, hästarna otroligt vackra och med lite våfflor i magen så blev det ett riktigt bra och trevligt besök!


Hemresan blev liiiite bättre, tror bara vi åkte fel en gång men vi behövde aldrig fråga om vägen ivarjefall...

Men det bästa var ivarjefall middagen vi åt.

Strax utanför Falkenberg ligger Laxbutiken, en fräsch restaurang med bara lax som var supergod!


 


Vi åt det här, mmmm!

  Rekomenderas varmt!


     

Väl hemma i husvagnen satte vi oss och redigera filmen på Teddy.

Och åt godis och chips, precis som förra kvällen...


Måndagen vaknade vi av att byggjobbarna började gräva precis utanför oss så vi städade och checkade ut för att ta en sista shoppingrunda inne på Gekås.

Den här gången kom jag igång och handla, efter två besök där inne så var jag inte lika stressad längre...


Hemvägen gick bra, med ett fikastopp hos en vän till Jossan där vi fick oss en rundtur bland hennes hästar.

Jag var hemma strax före 19 tror jag och jag måste ändå säga att det var skönt att komma hem.

Även om det var en jätterolig resa!


Nu lite bilder från hästavdelningen på Gekås.

Jossan såg kommentaren från Kicki som efterfrågade bilder så hon tog och fotade nästan allt!

Så varsågoda!


                                   



 
 
kicki

kicki

12 april 2011 21:41

ååååååååååååååååå jag blir ju helt sjuk!! alla grimmor, schabrak och den där betthörnan!!! åååååå
tack tack för alla bilder hihi
vad köpte du då????
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

12 april 2011 21:50

Faktiskt så behärskade jag mig och köpte mest grindhandtag, några borstar, grindisolatorer, en vattenbalja, några självhäftande lindor och annat till stall och stängsel... ganska tråkigt egentligen...
Men nästa gång och jag kommit igång med Mellis och kanske även med Merlin... då!!! :D

kram

 
Ingen bild

camilla liljeberg

12 april 2011 21:52

vilken resa..ni har ju klarat er fint..om jag springer på din "gubbe"ska recomendera honom att köpa en GPS till dig..ha det fint å dröm bara rara drömmar om gekås hästavdelning..

Ann

12 april 2011 22:13

På den avdelningen kan man shoppa du! :D

 
Kim

Kim

13 april 2011 00:00

Ännu mer WOW!!! och mums!
Och fy vad jag skulle kunna bränna pengar snabbt på Gekås!!!

Vilken tur att ni bara blev två, annars hade det varit lite "jobbigt" i mini husvagnen...

Lite fel felkörning skadar inte, ibland får man se oväntade roliga platser, det brukar jag trösta mej med :D

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

13 april 2011 07:14

Jag hade faktiskt lite svårt att komma igång med shoppingen förvånandsvärt nog... men det gick över..! :D

 
Stina

Stina

13 april 2011 06:33

Ohhh ... shopping ... !!!

Låter som en trevlig resa trots lite småmissar *s*

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

13 april 2011 07:18

Det var det, vi hade jättekul!

 
Viveca

Viveca

14 april 2011 09:14

Hade nog kunnat tänka mig en tur till Ullared även om jag är lite allergisk mot det (egentligen) Har bara varit där en gång. Men hästavdelningen är skitbra. Bara sådant som oljor, vitaminer m.m är så himla mycket billigare. Jag hänger på nästa gång så boka en större husvagn;) Kram

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Ann

14 april 2011 15:39

Ja gör det, det vore skitkul!
Fast husvagn... nej... en stuga blir det nästa gång! :)
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards