Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 18 april 2011

Det här med att rymma...

Av Ann - 18 april 2011 12:27

Varje dag så byter jag till den lilla skogshagen, ungefär från lunch till eftermiddag.

Både för att de ska få lite miljöombyte men också för att spara lite på höt...

Idag när jag skulle byta så ville inte Lillprins bus alls följa med så jag stod och höll i grinden och väntade på att han skulle behaga komma.

När han så kom öppnade jag utan att titta var de andra var... och Mellis sprang ut innan jag hann blinka.

Hon tyckte säkert det var bra att jag öppnade åt henne!


Jag hittade henne betandes vid vår "sommarstuga" strax bredvid.

 

Inga problem, bara att sätta på grimman...


Men Lillprins bus tyckte tydligen att det var superkul!

 

Inte så allvarligt som det ser ut,

hade zoomen på närmaste så det ser närmare ut än vad det är!


 


Han sträcker ut ordentligt...

   

men ser ni var? På min gräsmatta!!!   


       

Jag och Mellis tittade på, eller jag tittade och fotade och Mellis åt gräs..!


Men tillslut tröttnade jag och tog in Mellis i hagen.

 

Vis av mitt tidigare misstag höll jag i Mellis och grinden men Lillprins bus hade tydligen inte alls någon lust att gå in i en tråkig hage, så han gick...


till barnens sandhög istället och förstörde det som de byggt... han såg inte speciellt upprörd ut över att mamma var i hagen...

 

Jag hoppas och tror att barnen förlåter honom...


Så jag släppte helt enkelt Mellis, stängde grinden och gick för att hämta Merlins grimma.

När jag gick förbi honom sprang han iväg så jag svor lite tyst för mig själv och tänkte att nu har jag att göra en stund... men döm av min förvåning, när jag kommer med grimman och ropar lite på honom så kommer han och nästan kör i huvudet själv i grimman!

Går sedan snällt med mig tillbaka till hagen och jag måste säga att både Mellis och han skötte sig förvånandsvärt bra när de var åtskiljda.

Tror att tiden är mogen för ett särande nu, kände och såg också att bägge Merlins kulor nästan är nere nu (jippi!!!) och han diar inte lika mycket längre.

Har också sett att han dricker ordentligt med vatten så nu det är bara för mig att kapa navelsträngen...


Man blir törstig av att springa och busa!  


 

och det är skönt att rulla sig, för svettig blev man!


Det var min "ska bara byta hage för hästarna lite snabbt"... och jag har fortfarande inte kollat hur min gräsmatta ser ut... tror inte jag vill veta..!


Tjingeling!

 
 
Sara K

Sara K

18 april 2011 13:29

Vad stor och fin han blivit Merlin :)

http://www.yeguadask.bloggplatsen.se

Ann

18 april 2011 13:36

Visst har han! :)

 
Kim

Kim

18 april 2011 13:32

Härliga bilder på busen, klart han tyckte det var spännande att vara på vift själv.
Han börjar ju bli stora killen och har lust att se stora världen :-))

Han ser ut att röra sig så fint!

Förträng gräsmattan några dagar...sen kanske det inte syns nåt :D

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

18 april 2011 13:37

Han har alltid gillat att vara utanför hagen, den är väl tråkig!
Snart så ska han få se mycket mer av stora världen, ska bli så spännande att se honom träffa andra hästar!

kram kram

 
Stina

Stina

18 april 2011 14:14

Vad fin han är Ann, och busig =))
Stackars gräsmattan dock - den uppskattade nog inte det hela ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

18 april 2011 16:16

Jag säger bara... hål... :D

 
Jossan

Jossan

18 april 2011 15:25

Haha, vilka härliga bilder!! Full fart och fläkt!! XD

http://himmeskadrommar.bloggplatsen.se

Ann

18 april 2011 16:17

Japp, han är en piggelin! :)

 
Linda

Linda

18 april 2011 19:01

Var ändå glad åt att det gick att fånga in honom så pass lätt efter att ha haft ett bus-ryck på gården :-)
Va stor han hunnit bli din pojke! Tycker inte det var länge sen han var en liten föling.

Kan barätta att vi ett år i augusti mörkret jagade 5 stycken shettisar runt huset som vägrade att bli fångade. Det hade för kul för det!
Där kan jag säga att det inte bara var hål här och där :-/

http://finnstapre.bloggplatsen.se

Ann

18 april 2011 20:32

Jag är både glad och förvånad, har även varit med om det du berättar om, fast bara med Mellis och Hilma, då höll jag mig för skratt... fast det var längesedan nu! :)

Och visst har han blivit stor, går fort..!

 
Sarah

Sarah

18 april 2011 20:15

Vilka härliga bilder! :)

http://starlet83.bloggplatsen.se

Ann

18 april 2011 20:33

Bara ett axplock de där, jag tog massor! :D

 
ylle

ylle" title="http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se]ylle[/url]" target="_blank">ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se]ylle[/url]

19 april 2011 18:59

OJ vilken kul busutflykt han hade! Härliga bilder, man ser hur mycket spring han har i benen! så BRa att det gick lätt att ta honom sen... det är ett gott betyg till dig, tycker jag!

http:// ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Ann

19 april 2011 20:25

Ja han är en riktig busis och snart får han busa med jämnåriga! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards