Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 18 april 2011

Vilken dag!

Av Ann - 18 april 2011 20:36

På många sätt!

För det första så har det varit en fantastiskt solig och varm dag!

Mina påskliljor har börjat slå ut   


 

Ser inte det här somrigt ut?


De följde förresten med mormor hem sedan för att sova där i natt.

Tim ville absolut ha påsklov så vi får väl se när han behagar komma hem igen!


Sedan hade jag en jätte superbra stund med Merlin.

Helena kom ut och hjälpte mig att hålla på med honom.

Fick med henne på  bild, om än motvilligt..!


 

Tack för att du alltid ställer upp!


Jag hade tänkt att Merlin skulle få bekanta sig med transporten ikväll.

Det är andra gången han får bekanta sig med transporten om man bortser från då han gjorde illa sig.

Förra gången tittade han bara på den.

Min tanke är att han i lugn och ro ska få bekanta sig med den, utan press och stress.

Så idag gick det så här...


  


Han började med att lukta, smaka och stampa lite.

Efter lite övertalning gick han in lite  till.


 


Där valde jag att avsluta och tänker fortsätta imorgon.

Kanske går han lite längre då, vem vet!

Det som gjorde mig mest glad var att han lyssnade och gjorde det jag bad om så duktigt.

Han flyttade sig åt sidan, backade och kom framåt när jag bad om det.

Så nu känns det så himla bra!   

Tur att man får dessa stunder då man känner att allt bara klaffar, det är det som gör att man fortsätter när det är motigt!


Några fler bilder på guldklimpen

 


  


En annan lite lustig sak som hände var att Mellis som inte gillar transporter blev så sur när jag inte höll på med henne nåt (som hon är van vid...) att hon höll på att kliva in!

Helena hade Hilma som fick gå in i transporten mellan varven för att visa Merlin att det var helt ok och jag hade ju Lillprins bus.

Så tillslut försökte hon också att kliva in, fast det gick inte, hon var ju bunden på utsidan!

Snopet för henne...

Så vem vet, imorgon kanske hon också knallar in i transporten, för hon såg och hörde ju att de andra två fick lite gotter där inne! 

Stackars Hilma fick minsann smaka på hennes sura humör när vi släppte ut dem efteråt...


Så vi får väl se om jag är lika glad imorgonkväll när vi fortsätter!


Tjingeling!








 
 
Jossan

Jossan

18 april 2011 21:22

Vad roligt!! Han kommer att bli stupsäker på det där med lastning, när du ger honom en så bra grund! :)

http://himmeskadrommar.bloggplatsen.se

Ann

18 april 2011 21:35

Det hoppas jag, målet är att jag ska kunna lasta honom själv! :)

 
Carin

Carin

18 april 2011 22:00

DUKTIG, fiiiin kille :) Han kommer bli en guldklimp att åka med i framtiden. Bra grogrund för en trygg transportåkare ;)

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Ann

18 april 2011 22:14

Det är min förhoppning! :)

 
Kim

Kim

19 april 2011 00:31

Va fint att du fick sällskap och hjälp idag.
Vad duktig Merlin var!
Om han får fortsätta träna så utan stress så kommer det gå jätte bra.
Stackars Mellis :D tja nästa gång får du väl träna henne.
kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

19 april 2011 09:46

Ja jösses hon var riktigt rolig att se, sur som bara den..! :)
Tror jag får hjälp idag med så vi fortsätter!

kram

 
Stina

Stina

19 april 2011 07:49

Härligt Merlin , och härligt Ann !
Han litar på dig. Säger du att det inte är farligt så är det nog inte det heller.
Gläd dig !! =))

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

19 april 2011 09:47

Det gör jag!
Det känns som man vinner högsta vinsten när man känner att det funkar!
Och då menar jag inte bara med transporten utan allt handhavande runt omkring också!
Wiii är lika glad idag!

 
sofia

sofia

19 april 2011 07:55

Det där tror jag r mycket bra att ge tid! Jag gav mina hästar massor med tid innan vi skulle åka transport och tog det lungt. Det har aldrig varit problem att lasta och åka efter det "peppar peppar" ;O)

http://www.stallneshime.bloggplatsen.se

Ann

19 april 2011 09:48

Jag har en förhoppning om det och att jag ska kunna klara mig själv med lastning i framtiden! :)

 
ylle

ylle" title="http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se]ylle[/url]" target="_blank">ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se]ylle[/url]

19 april 2011 19:01

Vilken superbra transportträning, lugn och ro, ingen jäkt, helt perfekt!!!

http:// ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Ann

19 april 2011 20:25

Och idag gick det ännu bättre! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards