Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 17 januari 2011

Av Ann - 17 januari 2011 13:57

Idag har jag hållit på med en reflektions och diskussionstråd i skolan.

Så nu har jag huvudvärk, det är inte bra att behöva anstränga hjärnan tror jag...

Blev lite inspirerad av att se hur mysigt vissa har det på morgonen så även jag tände ett ljus.

Eller två...


  


Nyss har jag haft en lunch utan mat.

Jag gick ut och tog ut Mellis från hagen en liten stund istället.


 

Merlin ser inte allt för upprörd ut, eller?


  

Mellis tyckte det var lika skönt idag tror jag, hon ville gärna gå därifrån...

men jag tyckte vi kunde lugna oss liiite med det!


  

Så här ser vår väg ut... grusat där vi går men vägen är ren isgata nu... som tur är så har det smält bort en heldel där hästarna går!


Det måste grusas där jag ska gå för förra gången det var så där halt så tror jag att jag drattade på ändan varenda gång jag klev utanför dörren.  

Krossade höften ett par gånger, bröt fotleden minst en gång, blev blöt många gånger för att jag halkade med vattenhinkarna... så det är ett mirakel att jag kan gå och röra mig idag... och inte ett enda blåmärke!

Och det är ju surt... för jag vill ju gärna att det ska synas hur ont det gör och hur synd det är om mig..!  

Och nu har jag ju som sagt minst brutit vristen eller nåt...


Nu ska jag göra ett sista ryck med skolan innan jag ska åka och hämta barnen.


Förresten alla bloggvänner, om ni undrar över mina (icke) kommentarer till er så funkar tydligen inte den funktionen så bra för mig längre... det hänger sig, blir inga kommentarer och muppar sig för mig hela tiden, de senaste dagarna...

Men skam den som ger sig, mig blir ni inte av med så lätt, jag kommer igen!


Tjing tjing!

Av Ann - 17 januari 2011 08:32

Jag skadade mig igår!

Halkade jag på isen?

Nej då... jag reste mig från stolen vid datorn... och sträckte min vänstervad/vrist på något konstigt sätt.

Det går ganska bra att gå, men sträcka ut tårna och foten neråt, det gör   ont!


Stackars mig..!    

Av Ann - 17 januari 2011 07:32

Tiden går fort, alldeles för fort.

En vän sa till mig härom dagen att de sista 20 åren har gått mycket fortare än de första 20.

Nu vill jag förtydliga bara att det har inte riktigt gått 20 år än, från de första 20 åren... det är några år kvar, men jag håller med.

Åren går för fort, dagarna bara försvinner.

Och jag känner ibland att man kanske skulle göra något vettigare av livet än vad jag gör.

Det är bara det att jag inte alltid hinner...

Så nu är det alltså måndag igen, helgen försvann till att göra... ja... ingenting egentligen.


Men igår tog jag ut Mellis ur hagen och lät Merlin vara kvar med Hilma.

Vi stod bara utanför grinden, men det var ett staket emellan.

Och det gick jättebra.

Han tog det lugnt förutom några galoppvändor ut i hagen, ifrån oss.

Har tänkt att börja så, med att ta ut henne precis utanför och sedan förflytta oss längre ifrån.

Kan tala om att det fanns en som stornjöt av det ivarjefall.

Det gick inte att ta miste på Mellis kroppsspråk som talade om att det var hur mysigt som helst att stå och bli ompysslad utan att det var en lillprins bus som gick emellan och bet eller pockade på uppmärksamhet.

För det gör han, han vill att man håller på med honom och inte någon tråkig mamma!

Ska försöka göra  det så ofta jag kan nu, hade även tänkt att vi skulle ut och gå så han lär sig hur man blir ledd ordentligt men det är ju isgata överallt så det får nog vänta.


Han blir faktist 6 månader redan den 29 januari, så återigen, tiden går alldelse för fort!

Lillprins bus är ingen liten lillprins bus längre utan nu, modell större!


Nu ska jag vara med och föra en diskussion på en reflektionstråd med skolan som jag i vanlig ordning tycker är fantastiskt meningsfullt.


Så... Godmorgon!



Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards