Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 29 juni 2011

Av Ann - 29 juni 2011 09:23

det är varmt idag...

Det var varmt igår också.

Då passade vi på att åka till lek och buslandet...

Det var rätt varmt där också.

Det positiva med vädret inne på lek och bus var, att det var knappt några där så man hittade barnen ganska lätt.


   


Sedan, eftersom vädret var som det var, så åkte jag och Pontus vidare.

Först till Hööks, där jag köpte en ny burk med hästsalva och Nylanders hästkräm eller vad den heter.

Där fyndade jag också ett par nya ridbyxor som jag betalade knappt 200 kr för.

Lite lagom pris!

De var inte så dyra  och sedan 50% på det...

Hoppas att jag får bukt med insekterna med dessa krämer/salvor.

När man smetat på hästarna så luktar man som en hel tjärburk så det bör göra nytta, annars är det inte värt lukten... som fortfarande sitter i!

Det var knappt jag fick ligga bredvid Pontus när det var dags att läsa!


 


Efter Hööks så ville Pontus att vi skulle in på IKEA och köpa en hylla som vi skulle sätta upp vid hans säng.

Jag var inte jättesvårövertalad så vi traskade in där med.

Även där uteblev trängseln, men fick vi med oss hyllan hem?

Nej... de hade förstås ändrat så den var alldeles för lång... och att såga av den... njae... det måste jag fundera på...

Men, tomhänt kom vi förståss inte därifrån...

Klädnypor, galgar, dl mått, nya filtar till soffan och en till tvättställning fick följa med hem.

Och eftersom jag inte skulle ha något där inne så tog jag naturligtvis ingen kundvagn, så jag fick bära allt i famnen...

Rutinerat...


Idag ska jag... ja inte vet jag...

Jag borde tvätta, klippa gräset, vattna rabatter och handla lite, men risken är överhängande att jag blir överhettad om jag gör någon form av ansträngning... så inte vet jag... vi får se.

Kläder borde jag verkligen tvätta så jag har något att välja mellan att ta på mig ikväll.

Jag ska nämnligen på räkfrossa.

Mmmmmm!

Det ska bli så gott!

Om jag inte stupat av värmeslag innan!


Hästarna... ja det händer inte så mycket med dem just för tillfället... men ska försöka ta några nya fina bilder på Lillprins bus snarast.


Tjingeling!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards