Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 17 november 2012

Av Ann - 17 november 2012 22:59

Har haft en skön dag hos Jossan idag.
Skönt men ovant att få allting serverat :)
Vi avslutade dagen med att boka in en helg i december med hotellvistelse i Stockholm och förhoppningsvis god mat och shopping.
Det ser jag fram emot.

Innan vi styrde kosan mot hemmet fuskade jag med maten och åt på Pizza hut.
Mums...

Tjingeling och godnatt!


Av Ann - 17 november 2012 00:21

Livet är allt bra orättvist.
Mycket tråkigt och jobbigt händer runt mig nu.
Just nu tänder jag ett ljus för en älskad Q och mina tankar går till hans ägare, min kära vän Jossan som fått gå igenom alldeles för mycket tråkigt med sina hästar.

Det är också jobbigt när ens vänner får jobbiga tråkiga besked och man inte vet hur man ska stötta och hjälpa dem...
Och att vara så trött som jag är hela tiden.
Jag undrar hur lång tid det ska ta innan jag får ordning på mitt blodsocker och jag piggnar till.
Även om jag sänkt det en aning och jag börjar bli riktigt haj på att sticka mig själv så är jag bara så dötrött på att vara trött.

Annars har hästarnas täcken kommit. Mellis fick på sig sitt nya varmare täcke direkt för idag när hon skoddes var hon stelare än någonsin.
Har märkt att hon är stelare även på mornarna så jag hoppas att om hon får lite hjälp med värmen så kanske hon blir lite mjukare.
Täcket passade bra men var lite trängre vid bogen än de andra hon har så jag fick spänna ut det mer än vad jag brukar.
Det är nog bra för jag köpte ett likadant till Lillprinsen och han är ju inte så grov.
Jag hann inte prova det på honom men ska försöka göra det imorgon.

Skoning och verkning gick annars bra.
Lillprinsen gjorde ett halvhjärtat försök till protest innan han stod snällt.
Jag har ivarjefall en snäll och hjälpsam hovslagare som både agerar fotograf och hjälper till att leda hästar.

Hade en lång mysstund med alla hästarn efteråt innan jag gick in för fredagsmys med barnen.
Måste ta tillvara på tillfällena... man vet ju aldrig vad som händer sen...

Tjingeling... ska försöka vara lite positivare nästa inlägg...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards