Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 1 mars 2012

Av Ann - 1 mars 2012 20:36

med nya bilder på sistone men här kommer några på vad som hänt och gjorts på sistone.


Så här mysigt kan man ha när man är hos morfar och åker bob...

 


då får man visst varm choklad med vispgrädde i backen!


 

(fotograf: morfar)


I söndags då jag inte hade något speciellt att göra blev det en helmysig

kvalitetsdag med barnen och min pappa, barnens morfar.

 


Vi var vid en sjö och lekte och grillade korv och pinnbröd.

Solen sken och det var bara så mysigt!


 

Men eftersom jag tydligen fortfarande inte har någon hjärna så glömde eller rättare sagt,

jag tänkte inte på att ta med skridskor... klantigt...


Så, när vi kom hem på eftermiddagen så mockade jag lite snabbt och så tog

jag och gubben med oss barnen till en annan sjö och åkte lite skridskor där istället.

Med cykelhjälm för de andra hjälmarna var kvar i skolan...

   

Så det blev en skön och rolig heldag med grabbarna!


Jag har ju börjat ett nytt jobb.

Och det innebär ju nya arbetskamrater.

Härom dagen så ähum... gnällde jag kanske lite över att alla verkade vara lediga och bakade,

medans jag minsann fick arbeta och inte fick något nybakt.

   

Idag på jobbet blev jag bjuden på en sådan här goding!

Om ni tycker att den ser god ut så kan jag tala om att den var ungefär 10 gånger godare!

Mums!!!

Har jag bra arbetskamrater eller har jag bäst!?


Annars så kom jag härom dagen på att det var hög tid för vaccinering för mina fyrbenta vänner.

Var lite så där nojjig över hur Merlin skulle ta det där med spruta, det gick ju inte så lysande sist när vi skulle spruta penicillin...

Men det gick fullkomligt strålande.

Veterinären klappade, grejade och nöp lite före och vips så var det klart.

Han märkte det inte ens, vilket jag tyckte var väldigt skönt eftersom han kan vara lite misstänksam mot andra och speciellt då om han inte känner dem.

Duktig veterinär och duktig Lillprins!


Den nyblivna 19-åringen skötte sig som vanligt vid vaccineringen och efter det så ville jag ha en koll på tänderna, både för att jag tänkt att snart sätta igång henne igen och för att hon faktiskt är lite gammal och jag vill ha koll så att hon är ok i munnen.

Och nu låter det som om jag inte brukar kolla tänderna på henne men det görs faktiskt varje år vid vaccineringen.

Lillprins bus har ju åtminstone en vargtand som vi kom överens om att vänta lite till med att ta bort.

Lilltanten som bara är stelkrampsvaccinerad var det inte dags för förren nästa år.


Mellis var duktig även med tänderna (väldigt suddig bild men jag hade lite bråttom...)

 

fast när det var dags att raspa lite så fick hon lite lugnade.


Vi tog det säkra före det osäkra för hon blev lite orolig och ryckte lite med huvudet, så för att inte riskera att göra henne illa tyckte vi det var bäst.


Imorgon är det en kort dag på jobbet, Pontus ska ha med en kompis hem och mormor kommer och gör oss sällskap till den hemmagjorda pizzan som vi ska göra som fredagsmys, så det känns faktiskt ganska bra.

Lite sol, härliga dagar med barn och hästar och goda vänner som hjälper och lyssnar har gjort att det faktiskt känns som om jag ändå mår ganska bra nu.

Skön känsla!


Tjingeling!


Förresten, glömde tala om att min duktiga Tim har anmält sig till sin första "riktiga" badmintontävling, en nybörjar tävling i Örebro.

Nästa helg är det dags!

Jag tror att jag är mest nervös... och jag har lovat att inte skämma ut honom genom att skrika eller så..!  

Bara klappa händerna när andra gör det...  


Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards