Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 4 mars 2012

Av Ann - 4 mars 2012 19:04

Alltså, sol, sol och sol!

Skönt...


 

Vårtecknen blir fler och fler, törs man hoppas på vår nu?


Har pysslat, myst, grejat och tittade lite på transporten igen med hästarna och det gick jättebra.

Hade bestämt mig för att Lillprinsen skulle upp med alla fyra hovarna på rampen/transporten samt kunna stanna, backa och gå framåt lugnt på rampen.

Han klarade det med bravur.

Mellis skulle göra likadant men redan när jag tog in henne och hon såg transporten blev hon så nervös att hon började svettas lite.

Tog då beslutet att vi skulle mysa och borsta lite utanför tills hon var lugn innan vi skulle försöka gå på rampen och efter det gick det bra även med henne.

Att hon blir så nervös bara av att se transporten...


Men äntligen så känner jag hur batterierna laddas igen när jag umgås med dem!

    


Tittar på ponnyakuten där de håller på att rida in en liten ponny.

Tim undrade då om han fick hjälpa till att rida in och sedan kanske rida ibland på Lillprinsen sedan.

Lite kul att han intresserar sig!


Annars så har jag inte gjort så mycket i helgen, försökt få ner storleken på mounttvättberg, det gick sådär... hade tänkt städa, men det hoppade jag över... samt umgås med barnen, vilket jag faktiskt gjort.

Igår hade jag en liten trevlig stund med bara Pontus, vi gick på restaurang och åt helt själva, bara vi.

Jättemysigt tyckte vi nog bägge två!


Har funderat på en sak.

Skönt med helg säger man.

Men först så ska man upp och fixa frukost för att sedan plocka undan och diska.

Sedan ska man röja lite hemma, bädda, plocka undan, slänga in en tvätt i tvättmaskinen, kanske skjutsa något barn till någon kompis eller någon kompis kommer hit osv och sedan är det i stort sett dags att börja med lunchen.

Lunchen intas och sedan ska man plocka undan den och diska igen.

Sedan har man i bästa fall ett par timmar att hålla på med hästarna eller något annat kul, man skulle kunna kalla det för rast, innan det är dags att börja med middagen.

Middagen äts och sedan är det återigen dags att plocka undan och diska.

Sedan ska tvätten som man glömt bort hängas och det är dags för barnen att duscha och man ska försöka umgås lite med dem innan det är dags för dem att lägga sig.

Sedan är man trött...

Så... när är det där sköna?   


Jag känner mig mer som en hushållerska... med jour dygnet runt, året om...

Låter jag bitter?

Nejdå, jag är inte bitter, jag bara undrar när man är ledig och vem som då sköter markservicen..?


Men det är soligt och det blir ljusare och ljusare så man ska inte gnälla!


Tjingeling!



Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards