Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 3 april 2010

Vilken vårdag!

Av Ann - 3 april 2010 19:30

Vilken otroligt skön dag idag! Jag njuter av varje ögonblick här på landet, det är till och med roligt att kratta! (vilket ljug...)

Men det blir fint!


I förmiddags så plockade vi påskris och barnen satte i fjädrar.


  


Jag förvarnade dem och talade om att katterna förmodligen skulle ge sig på påskriset och mycket riktigt...


  

...det tog inte lång tid innan Fiffi var där... och jag hann bara schasa iväg henne så kom Snurre... Får se om det finns något kvar imorgon!


På eftermiddagen så grejade jag i trädgården och mamma bjöd på fika ute. Första riktiga fikan ute!

Hon hade köpt en påsktårta som jag givtevis tappade uppochner lite snyggt... i kartongen som tur var. Den blev inte riktigt lika fin som innan... men den gick ner ändå!


Bjuder på lite vårbilder från trädgården...

  

rensade lite i rabatterna också...

  

och får nu höra att det ska komma snö på måndag...   

  

...och det vill jag INTE!!!


Det passar inte in i mina planer. Har funderingar på att åka och hälsa på en vän och vill inte ha snöoväder då...


När jag kom och skulle middagsfodra så såg jag att Mellis hade legat ner i regnskyddet och vilat. Hon är lite tröttare nu än vanligt så det är skönt att se att hon faktiskt lägger sig och vilar ibland.


Glömde förståss bort att jag hade satt på elen igen till hagen... så jag gjorde som jag gjort nu när elen inte varit på... hoppade emellan trådarna och fick mellan tråden på insidan av låret. Det är kräm i trådarna nu... kan jag lova!

Inte skönt..! Klantigt? Nej, vem som helst kan ju glömma, eller hur?

  


Och Lena... nej, jag orkar/vill inte gå idag... förlåt..! Imorgon?


 
 
Ingen bild

Lena

3 april 2010 22:57

Det orkade inte jag o sasse heller så vi tog en sväng ut på gärdet sen gick vi in! Ville ju bara gå om du ville:)

Kliv inte emellan trådarna i morgon:) Ska jag komma ihåg på torsdagar alltså!

 
Stina

Stina

4 april 2010 05:57

Mysigt med vårbilder !
Påskriset ser ut att leva farligt *s*

http://billiejean.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lina

4 april 2010 07:35

Hej vännen
Vilka fina kort på barnen, ni ser ut att ha haft riktigt gott väder det hade vi i Borås igår också. Ha det gott Lina

 
Ann

Ann

4 april 2010 08:17

Påskriset var... inte som det var igår imorse... Men jag lagade det.

Ja, Lina vi har haft supervårväder här! Så skönt. Allt bra med er? Rider ni fortfarande?
Kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lina

4 april 2010 21:24

Här är allt bra Fabian är eld och lågor, han har fått ett nytt Xbox så han kommer nog vakna tidigt och vill spela hihi. Nej vi rider inte längre tyvärr, dom hade ju ingen manege då så Molly frös väldigt mycket och tyckte inte det var kul och själv hade jag inte riktigt tid det känns tråkigt men man vet aldrig vad som händer vi kommer säkert att börja igen.
Kram

 
Ann

Ann

4 april 2010 21:55

Men Lina... nu är det ju varmare! ;)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards