Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 5 april 2010

Riktig sovmorgon

Av Ann - 5 april 2010 10:33

Idag blev det visst en riktig sovmorgon... gaaa! Jag sover aldig länge!

Vaknade vid kvart över 8... hästarna trodde väl jag hade rymt eller nåt!


  (ni kan väl låtsas att det är snö, inte regn...)

Å vilket skitväder man vaknade till då... snö... hoppas hoppas att det inte lägger sig kvar ivarjefall.

Är det det här man kallar vårväder? Sol och jätteskönt ena dagen, snö nästa?

Isåfall tror jag vi hoppar våren och går direkt mot sommaren. Då kanske man slipper all pollen, pälsfällning och sånt med, vore inte det toppen?

Och hur gick det med soldansen? Var det ingen som dansade? Isåfall är det ju förståss därför det snöar...


Mellis fick ivarjefall ett skönt täcke på sig idag. Hon är ju ändå 17 år och dräktig...

Ja ja, jag vet... jag är asfånig... fast jag tror ändå att hon tyckte det var skönt!


Det gick bra för sonen att sova borta ivarjefall och han hade ingen önskan om att få komma hem än. Trodde väl egentligen inget annat heller, men vill väl inte inse att barnen växer och blir mer självständiga. För detta är väl ännu ett steg i sin frigörelse från oss föräldrar..? Fast... han har ju lovat att vi ska bo ihop hela livet och att han ska bygga både ett stort hus och ett ridhus till sin mamma så varför oroa sig!   Han vet ju att man ska hålla det man lovar!


Igår gick jag och kollade där jag tänkt att vi ska utöka hagen. Det växer ett par små ekar där, är jag tvungen att ta bort dem? Det är väl i och för sig bäst, innan de växer till sig och blir så stora att jag måste hugga ner dem. Hade ingen aning om att hästar inte skulle gå med ekar i hagen förren för ett par år sedan. När jag köpte Mellis gick hon i en riktig ekhage med massor av stora ekar och jag har även haft en annan häst där och ingen blev sjuk (som tur var) så... jag hade ingen aning.


Nej nu ska jag gå ut och räkna stolp och se om jag måste köpa fler eller...



 
 
Angie

Angie

5 april 2010 11:55

Låter som du haft en bra påsk =)
Tänkte på det där med uppsamlingskåpa och pump... har du tid att jag kommer ut någon gång i veckan?

Puss

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?ar

 
Ann

Ann

5 april 2010 13:51

Jo jag har haft en bra påsk, hoppas du haft det med!
Jag ska försöka komma ut och leta på dem idag eller imorgon, och då ska det gå bra att du kommer ut i veckan! kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

 
Stina

Stina

5 april 2010 17:53

Ny hage läser jag här ja *s* - jag skulle nog ta bort ekarna om jag vore du ...

http://billiejean.bloggplatsen.se

 
Ann

Ann

5 april 2010 19:24

Stina, jag håller på... det är bla därför jag svär..! :) Men jag måste nog vänta med att ta bort alla tills de fått lite blad, för jag vet inte riktig vilka som är ekar av de små utan blad...

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards