Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 2 september 2010

Av Ann - 2 september 2010 20:34

Jag har precis duschat och lagt barnen, röjt undan i köket och nu sitter jag här och bloggar lite innan jag om en stund ska gå ut och ta in hästarna.


Har jag tinat efter Tims fotbollsträning?

Nopp

Det lustiga (eller idiotiska) är att innan vi åkte på träningen så stod jag på trappen och solen sken så varmt och skönt på mig och funderade på om jag verkligen skulle ta med mig jackan...

Alltså, jag har frusit i stort sett hela dagen och solen kommer fram en stund och jag är beredd att åka i kortärmat...

Ibland undrar jag verkligen om jag har min riktiga hårfärg eller om jag egentligen är blond...

För inte nog med att jag funderade på kortärmat, jag åkte barfota i sandaler också...

Även fötterna har jag frusit om tidigare idag...

Vad skulle man haft på sig då?

Skoteroverall, socker, vinterkängor och vantar förståss!

Och med lite varm choklad att smutta på...

Det hade varit något!   (visst ser det ut som choklad?)


Men nu hade jag inte det.

Och jag fryser fortfarande.

Så ett badkar hade suttit fint.

Men inte ens det har jag...


Stackars mig...  


  





Av Ann - 2 september 2010 15:40

Hann inte med något inlägg som jag tänkt innan jag åkte till skolan.

Både för att jag tydligen är en tidsoptimist men framför allt för att datorn är seeeeg!

(Det kan aldrig vara mest mitt eget fel...)

Hade från början riktigt gott om tid tyckte jag, men även den bästa kan tydligen ha fel..?!


Hur som helst...

Det var kallt imorse..!

Vad är det nu?

Sensommar eller tidig höst?

Vad det än är så var det knappt 10 grader ute nu på morgonen.


Visst ser det lite ruggigt ut?


Hästarna är inne på nätterna nu.

Inte för att det är för kallt (även om jag tycker att det är ruggigt) utan för att Mellis behöver mer mat nu (betet är inte så näringsrikt och mycket längre) och eftersom hon behöver mer än vad hon äter upp direkt så måste hon in för att inte Hilma ska äta upp det.

Men de såg inte helt missnöjda ut för det och de kommer in väldigt sent och ut tidigt.  


Skolan var faktist helt ok idag.

Kul att träffa klasskompisarna igen och gott att äta ute på torsdagarna som vi brukar göra.

Vi åt kinamats buffé och jag är ju inte riktigt känd för att äta lite grann så... ja jag blev mätt...

När jag hämtat Tim så fuskade jag även med en colaslush som bara är sååååå god!

Så mitt nya liv går just nu sådär...


Snart är det dags för hämtning av Pontus som är hos en kompis och sedan fotbollsträning för Tim.


Nu är det dags för ähum... mat igen...


Tjing tjing!


Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards