Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 19 september 2010

Av Ann - 19 september 2010 20:18

Jag har ätit den första hårdmackan med nyplockade smörstekta kantareller... och de smälte i munnen..! mmmm


Det var Tim och hans morfar (min pappa) som var och plockade svamp idag.


  

Det är inte lika kul att rensa men det är det värt!


Annars så har de vi köpte huset av varit här och hälsat på i eftermiddags.

Jag tror att en av dem kanske tyckte att jag tyckte att jag tagit bort lite väl mycket träd och rabatter... hon tyckte nog att det var lite synd... men det var trevligt att de kom och jag tror ändå i det stora hela att de inte ångrade att de sålde till oss.


Pontus är fortfarande uppe, han fick över 39 graders feber i eftermiddags så han sov i tre timmar... och man kan väl säga som så att, ja... han är vaken fortfarande... för efter lite alvedon piggnade han till rejält..!


Hästarna har sprungit ut och in ifrån regnskyddet hela dagen idag då det har kommit småskurar mest hela dagen.

Det ser ganska kul ut kan jag säga.

Mellis på väg ut, men märker att det börjar regna igen, och går in igen...

Merlin håller alltså på att lära sig att man ska ta skydd när det regnar... bra eller dåligt?

Dåligt förmodligen...


Och så är det val idag... och jag har röstat, tänker inte nämna det mer än så för jag tycker det är nog om det i tv och radio ändå.


Så tjoflöjt!




Av Ann - 19 september 2010 11:03

För för det första så blev alla korten jag tog igår suddiga...

Och för det andra så hade jag tänkt åka tillbaka till Strömsholm och titta på ridproven men i natt så kom det in en liten skruttunge som var varm som en kamin.

Så jag åkte ingenstans idag.

Lillpys har feber.

Och ont i körtlarna bakom öronen...


Men i morse så grejade jag lite med Merlin.


När jag kom in så låg han fortfarande och sov

  


Han blev uppbunden när det var frukost...

  


och passade även på att käka lite själv!

  


När han var bunden passade jag på att kratsa hovar och slå lite på dem, samt borsta av honom.

Han älskar att bli borstad, tycker det är så skönt!


När skötseln var klar så tog jag och lillknodd en liten promenad själva.

  

Mellis gick som synes åt andra hållet...


  

Men det gick bra ändå, han är så duktig!


Nu ska jag röja lite för i eftermiddag får vi lite främmande tror jag.

Och så ska vi väl och rösta antar jag.


Lite bilder från i förrgår


Snurre hade fångat en fågel...


     

som han lekte med... den levde fortfarande...

livet är grymt...


Mjauis tittar på

    



Gårdagen var ivarjefall trevlig.

Grekisk buffé var det på kvällen, väldigt gott med härligt sällskap!

Och naturligtvis massor med vackra hästar!

Det blev ju inga kort från utställningen men...


jag måste bara lägga in en bild på Merlins pappa, han är så vacker!

 


Hmm... eller kanske några fler... här med sin ägare Sara!

 

Tendencioso IV



    


Far och son


  


Godförmiddag!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards