Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 5 september 2010

Av Ann - 5 september 2010 20:28

Så har nu äntligen kalaset varit.

Och jag tror grabbarna blev nöjda.

De fick ivarjefall varsin stooooor hög med jättefina presenter.

Det var lego, spel, pyssel och mycket annat.


 

Tim och Samuel sjunger till "Manboy"


Tim


 

Pontus hoppar


Martin voltar


   

Jessica, Samuels mamma tycker att jag terroriserar med kameran,

och eftersom jag är en vänlig själ, så bryr jag mig inte!


 

Cissi, Martins mamma, slänger sig i  lianen och bakom står Fredrik, Martins pappa och tja... vet inte om det också är en pik om terrorisering med kameran...


Det gick bra och efteråt var man kanske inte för pigg.

För jag var förkyld.

Nu skulle jag vilja kalla mig sjuk.

För jag tror att jag fått feber och bihåleinflammation.

Så det är ett mirakel att jag orkar blogga.


Det här är vad gubben gjorde medans vi hade kalas.

  

Han och en vän la klart takpannorna så nu är taket typ färdigt!

De är så duktiga!


Men innan jag gick in och blev riktigt sjuk så hann jag med att tömköra för första gången.

(Barnen ville nämnligen inte åka till Jäder idag med, de ville hem och bygga legot Tim fått)

Och det gick rätt bra för att vara första gången.


Gjorden sitter inte riktigt bra...

  

Jag började med att longera som uppvärmning...


... och några kort från tömkörning blev det inte för jag kunde tydligen inte hålla i tömmarna och ta kort samtidigt...


Efteråt blev Tim ridsugen, till min stora förvåning

  

Så vi tog en promenad. Pontus var inte sugen på att rida.


Och efteråt blev det pyssel och mys.

 


Och man kan ju verkligen undra, hur kul kan en höpåse bli?


 

Svar: väääldigt kul!


Nu ska jag ut och ta in hästarna och sen blir det sängen...


Gonatt! 






Av Ann - 5 september 2010 08:50

kan sammanfattas med ett ord.

Hektiskt.

Försts på förmiddagen så åkte Tim på kalas och jag och Pontus åkte hem och fixade hästarna och lunch till oss.

Sedan åkte vi och hämtade Tim och direkt till Jädersbruk.

Det var fint väder och mycket folk så det var jättetrevligt.

Barnen åkte ångbåt ett par gånger och hölass bakom traktorn fler gånger än vad jag kunde hålla räkningen på.

Man kan tycka att de får nog av att åka traktor hemma men icke...

Vi gjorde våra egna kolbullar och kikade på stånden.

Jag hittade min rökta firre.

Tyvärr är jag tvungen att bena ur den själv...

Jag är inte riktigt säker på hur man gör...

Men det ska bli mums!


När vi kom hem så hade vi med oss en vän med familj och vi grillade hamburgare och hade lite mys på kvällen.


Det kunde ha blivit väldigt mycket fina och roliga kort för jag hade tagit med mig kameran och laddat batteriet.

Det jag inte hade tagit med mig var minneskortet...

Så... det blev inga kort.

Och ingen longering av hästen heller.

För det hann jag inte...


Idag är det dags för Tims, Martins och Samuels 7-årskalas.

En mycket efterlängtad dag kan man säga.

Efter det tror jag nog att vi åker en sväng till Jädersbruk igen.

Magnus Samuelsson skulle visst vara där idag.


Så... idag är det tänkt att det ska bli lite mer kort och förhoppningsvis longering!


Godmorgon!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards