Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 3 juni 2010

Av Ann - 3 juni 2010 21:56

Jag blev ju GODKÄND på biologitentan!!!

Av Ann - 3 juni 2010 21:15

Idag är det inte vilken dag som helst, utan Hilmas 15-års dag! 


Grattis vår lilla miniskrutt!

Här har de fått komma in och vila sig en stund på eftermiddagen.

En födelsedagsmorot!

  

Tycker det är skönt att få ta av henne hannibalmasken en stund ibland...


Angående min nytvättade bil... när jag tittade närmare på den i morse så hade jag ett fint mönster med kattassar över huven, vidare upp på framrutan och över taket...

Och innan jag hann hejda mig själv så hade jag försökt spola bort pollen från framrutan med spolarvätska, och eftersom jag stod still med bilen så rann det lite fint ner på sidan av bilen... men med det positiva tänk jag har så är den ju fortfarande renare än innan!


Annars så har vi varit hos en klasskompis, Ulrika, idag och gjort sista grupparbetet för den här terminen. Det gick bra, fast jag var lite distraherad av lilla Livia och lilla Ida idag... men vi blev klara.


  

Angelica, lilla Livia, Tiina och Evelina i pluggar tagen


  

Sabina


När vi pluggat en stund så bjöd Ulrika på super god blåbärspaj med glass och vaniljsås... mums var det!


  

Annika


Jag har nog världens bästa studiekamrater!   


  

Tiina


  

Angelica och Livia


När vi var klara med uppgiften så var det lunchdags. Vi hade bestämt att grilla ihop och ha lite mysigt eftersom vi snart slutar.


  

Visst ser det gott ut? Ulrika vid grillen!

Jag kan intyga att det var jättegott också!



På eftermiddagen var det utvecklingssamtal om Tim och det är alltid roligt när man får höra att han är väldigt smart, duktig, håller ordning på det han ska, har bättrat sig mycket på det som skulle övas på och att han är ett riktigt mattesnille!

Då blir man en stolt mamma!  


Pontus fick med sig sin Klara hem och Tim fick tråkigt nog ett eventuellt migränanfall eller åtminstone vääääldigt ont i huvudet, precis innan fotbollsträningen.


Det var min dag det!

Inte så pjåkig faktiskt   



Av Ann - 3 juni 2010 07:15

Igår kväll så gjorde jag och min mamma en insats...


  

Finn ett fel!


När jag möter folk så kommer de inte att känna igen mig för den har fått tillbaka sin färg... och jag behöver inte längre strävcka benet låååångt för att inte nudda kantlisten där nere när jag går ut... (blev så skitig om man kom emot)

och ja, den är även städad inuti!

Den blev så blank och fin, men det försvann när den torkade.

Nu ser man bara var jag missat och den blev väldigt oblank...


Var det här då frivilligt?

Kanske inte....

Fick lite bastning av gubben att bilen såg ut som en sopstation... och han hade väl... ganska rätt... men det skulle jag aldrig erkänna...


Igår tog vi (jag, Tim och Pontus) den tredje sprutan mot fästingar.

Skönt, fast det bästa vore ett vaccin som gjorde att de inte kom upp på en överhuvudtaget... de är nog bland det äckligaste små kryp som finns tror jag...

Men det gick bra ivarjefall, de fick varsin tatuering så var de nöjda.

Jag undrade om inte jag också kunde få en tatuering, fast riktig... då skulle jag också bli nöjd men se det gick inte.  

Nu ska jag skära sallad och göra lite vitlökssås för nu ska jag iväg till en "klasskompis", vi ska göra ett grupparbete och grilla, hela vår klass.

Det blir nog trevligt!


Annars så står utvecklingssamtal för Tim på schemat idag.


Godmorgon!



Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards