Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg under augusti 2010

Av Ann - 24 augusti 2010 09:05


mot Nyponet!


  


Efter en lagom stressig morgon.


Godmorgon!

Av Ann - 23 augusti 2010 20:13

Det är den stora frågan i min skalle just nu...

och det blir inte bättre av att hästarna med jämna mellanrum går till grinden och gnäggar... och att det börjar bli kväll... nu måste jag bestämma mig...

Så... inne eller ute?

Av Ann - 23 augusti 2010 08:56

Jag?

För alla de mina...

Blir hästen halt tror jag hon ska dö... lite typ... men igår eftermiddag var hon som tur var ohalt igen.

Och fortfarande levande.

Fast jag hade för säkerhets skull tagit tempen på henne.

Då hon i sin trötthet och till min förskräckelse låg och sov två (!) gånger på en kort stund.

Men ingen feber där inte.

Hon såg lite lätt förvånad ut när jag kom och skulle tempa henne, men stod snällt och lät mig hållas.

Hon är väl van...


Kanske blev hon trampad av Merlin när hon låg och försökte sova på morgonen kanske var det något annat.

Men huvudsaken är att hon inte har ont fortfarande.


Igår eftermiddag så var jag faktiskt lite duktig.


Jag skrev ut inbjudningskorten till alla klasskompisar inför Tims, Martins och Samuels kalas, så de kan dela ut dem idag.


Jag klippte mina slänter...

  

och fyllde på med lite gräsfrön där det var lite tunt med gräs.

Blev faktiskt rätt nöjd själv om man jämför med hur det var innan.


Jag rensade mina rabatter

  

Har ni sett att mina rosor inte har några blad..?

Skulle nästan behöva ringa in dem så de syns...


Jag band upp mina tomater

  

Det är ganska många tomater på plantan!


Och jag hämtade 910 kg

  

hösilage!


Nu är det ju inte så väldigt smart att ha hösilage när de äter så lite och olika men än har jag inte fått tag i något hö...

Han jag brukar köpa av hade i år bara tagit 1x1m balar och det får jag inte in... Ev kunde han pressa om åt mig men det verkar lite överkurs...


Hur som helst så halt eller inte, så fick de sova inne i natt.

Tror att de tyckte det var skönt men i natt får de nog vara ute igen.


Och eftersom jag så sällan lägger ut bilder på hästarna och då speciellt på Merlin så tänkte jag bombardera med några till..!


Det var så fint väder när jag släppte ut dem imorse!

 

Väldigt nyfiken på Fiffi, hon är dock inte lika imponerade...


 


   

   


 


Okej då... några på tanterna också!

 

Mellis ser ju hmmm... rund och fin ut..!

Säkert att det inte finns någon kvar där inne?


 

Och sist och faktiskt även minst, Lillskrutt, alias matvrak. 


Vad händer nu då?

Jo, faktiskt så händer det nåt, även om det bara är att besöka gammelmormor Anna när Tim slutat skolan.

Det är gubbens mormor.

Vi har inte hälsat på henne på väldigt länge *skäms*

Vi ska också köpa stövlar, för det har jag fortfarande inte gjort...     


En sak till, jag har ringt, så imorgon ska jag och Pontus ha en "hälsapådag" på Nyponet och sedan ska han dit själv någon mer dag den här veckan. 

Efter det ska vi planera det sista på kalaset hos Jessica och Samuel.


Har även ännu en gång ringt om halm men har inte fått tag i honom, han skördar väl nu.


Tjingeling!



Av Ann - 22 augusti 2010 11:28

Jag har en halt häst...

Mellis vill knappt stödja på höger bak och jag hittar inget svullet, varmt eller ömt.

Det enda som är dåligt är hovarna... (inte öm eller varm där heller) men jag tycker inte de är så dåliga att hon skulle bli halt... men man vet ju aldrig...

Tur att hovis kommer i början på veckan.


Det avgjorde ivarjefall om de skulle vara inne på natten.

Inatt få de vara inne!

Av Ann - 22 augusti 2010 09:54

ensam med disk, tvätt och städ...

Det var väl snällt?

Grabbarna och gubben är ute för att leta bra ämne till pilbågar.

För nu ska det tillverkas pilbågar och sedan ska här skjutas.

Det känns sådär.

Allt som man kan säga att man kan skjuta med känns sådär.

Jag är lite emot det där med att skjuta.

Men jag är totalt nerröstad.

Så då kan jag ju sitta här med min disk...


Såg nyss Mellis låg och försökte sova, fast med en hingstunge som klättrar på sig är det nog inte det lättaste.

Jag vet hur det är.

Jag brukar ha två söner som klänger på mig vissa nätter.

Så nu är jag i valet och kvalet igen om jag ska börja ha dem inne på nätterna.

Mygg och knott är inte snälla mot dem... och de verkar trötta.

Jag hör dem på kvällen, för (nästan) varje gång de ser mig så ropar de och springer till grinden.

Fastän de fått kvällsmat.

Och eftersom jag inte fått häcken ur än och hämtat vare sig halm eller hö så är det nog dags nu... nästan genast!


Och vad händer i dag då?

Ingen aning...


Vilket skojigt inlägg det här blev!


Godförmiddag!

Av Ann - 21 augusti 2010 21:19

Typ...

Det började med poolspel i Köping.

Min favvo sysselsättning.

Men det regnade ivarjefall inte.


Han kanske inte gjorde mål...

 


men han har blivit så mycket duktigare, det är stor skillnad bara från i våras!


  

Han är så fin...   och långhårig!


Efter poolspelet så fick jag en huvudvärk som jag inte ens trodde fanns, så när jag kom hem var jag bara tvungen att gå och lägga mig och hmmm... slumra en liten stund... eller 1,5 timme...


Sedan gick jag ut till hästarna och mockade och fixade lite i stallet.

Mycket piggare!

 

Passade då på att sätta upp skyltarna.

Visst är de fina och visst blev det bra?

Vill bara poängtera att jag satte upp dem själv..!


    


Sedan var det dags för lite andra nyttogöromål.

  

Som tur var fick jag... hmmm... hjälp!


Och eftersom jag fick hjälp så hann jag och kusarna ta en promenad!

  

Det är spännande ute i vida världen... eller ivarjefall utanför hagen!


Efter det så försökte jag återigen få lite bilder på när han rör sig...

  

Det gick inte ens sådär... det gick inte alls..!

Men väl en stillastående ivarjefall!

Snygging!   


Det var min dag det..!


Och varför var jag trött idag då?

Jo för igår, när jag bjöd hem mig själv till en vän, som i sin tur bjöd mig och Pontus på lunch (jättegott och lyxigt att slippa laga mat själv!) så bjöd vi tillbaka, så de kom över till oss igårkväll och åt tacos!

Jättetrevligt, och när de åkte hem så kunde jag förståss inte sova så jag somnade nog inte förrens vid 02 tiden...

Därav min trötthet.

Om ni undrade.

Och det gjorde ni förståss!

Inte..!

Men ändå...

  

Gokväll!


Av Ann - 20 augusti 2010 07:42

He he för det är ju så stor skillnad..!   

Men snart börjar allvaret...   

En vecka kvar...

Har faktiskt fått häcken ur och börjat titta efter böcker.

Några har jag fått tag i begagnat, resten får jag nog beställa.


Vad står på schemat idag då?

Jo...

Nu på förmiddagen ska jag fixa hästarna och hemmet, sätta på en tvättmaskin och lite annat nödvändigt kul.

(som att köpa nya stövlar till Pontus som jag faktiskt struntade i igår... för att jag inte tycker att det är speciellt kul...)

Sedan är jag och Pontus bortbjudna på lunch, eller mer sanningsenligt... vi bjöd bort oss själva, men blev då bjudna på lunch..!

Det ska bli trevligt!


Eftermiddagen, tja... jag antar att det blir den obligatoriska fredagsshoppingen på ica och sedan fredagsmys med barnen!

Funderar på vad man skulle kunna göra för gott men tacos ligger nära till hands... inte så revolutionerande, men ett säkert kort.

Barnen gillar det och äter, det är faktiskt gott och det är lätt att göra.

Är det någon som har ett bättre förslag så mottages det tacksamt, men den äldre sonen är otroligt kräsen vad det gäller mat.

Jätte tråkigt, jag vet, men jag tror faktiskt att det kommer ifrån mig, var precis likadan när jag var liten...


Ha en bra fredag!

Godmorgon!




Av Ann - 19 augusti 2010 21:47

vår lilla Mjauis stack hemifrån igen...


Nu är det dags att hon kommer hem tycker jag..!


  

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards