Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 5 januari 2011

Alltså.... jag är ingen dålig förlorare... men...

Av Ann - 5 januari 2011 07:22

Nu har Merlin fått sin andra stelkrampspruta och sin första influensaspruta. Det gick så bra så, vet inte om han ens märkte det.

Sedan tittade hon lite på hans ben, när hon ändå var här och vi kom överens om att det bästa vi kunde göra nu med hästarnas utgång var att släppa dem allihop i hela vinterhagen eftersom lilla Hilma verkar ha bestämt sig för att inte gå själv längre, vare sig hon får stryk av Mellis när hon kliver in i den icke existerande lillahagen eller inte.

Det var bra att veterinären tyckte som jag för jag hade redan gjort så en stund på förmiddagen.

Och jag tyckte nog att alla såg väldigt nöjda ut över det.

Annars så tyckte hon att kotan såg fin ut.

I morse fick även Merlin smaka liiite krafft igen... ska börja introducera det igen för nu har han varit bra i magen sedan i torsdags.

Har inte vågat börja tidigare eftersom han blev dålig igen förra gången...

Men nu är det på g igen!


Så var det det här med bowlingen.

De första 7 "kasten" eller vad heter det... så ledde jag stort.

Sedan hände någonting.

Jag vet inte vad.

Men sedan gick alla om mig.

Och jag låg sist bra länge.

Men på slutet lyckades jag gå om Pontus, efter att han lyckats ramla så dumt och slagit i huvudet.  

Så det hela slutade med att Tim vann (det hade jag gjort om jag också haft staket på banan... *muttrar*) gubben kom tvåa, jag trea och Pontus strax efter, fyra.

För hur kan jag slå en strike på hela tiden medan tex Tim gjorde 5 tror jag, varav två på raken?

Jag bara undrar...

Men kul var det!   

Så kul att barnen efter en timme inte ville sluta utan vi körde på i två timmar.

Tur för mig, annars hade jag kommit sist..!


Men det blev en väldigt rolig stund med hela familjen för en gångs skull, som vi avslutade med hamburgetallrik där, så jag slapp laga mat!


Har inga nya kort att visa så det blir ett från i somras... längtar lite dit efter att ha skottat i två timmar igårkväll och måste börja om igen nu på morgonen...


  

Här var han inte många dagar..!


Godmorgon!

 
 
Anna

Anna

5 januari 2011 08:04

Oj vilket underbart kort!
Nu är det längesen jag höll på med hästar, men jag saknar fortfarande lukten av häst =)

http://just-nu.bloggplatsen.se

Ann

5 januari 2011 08:13

Den skulle jag inte klara mig utan tror jag! ;)

 
Carin

Carin

5 januari 2011 08:56

HAHAHAHA! Men Ann... Vem har sagt att man MÅSTE vara bäst på allt? Bowling i all ära men jag kommer ALDRIG bli bra på det! Det har ingenting med övning att göra, det är ren talang. Och grindarna, bara de är uppe så är jag inte i närheten av rännan ;-) Du och jag har andra saker vi är bra på, eller hur?! Mount tvättberg t.ex Eller att ta hand om våra barn, båfr 2-fotingarna och 4-fotingarna ;-)

Kramen på dig/C

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Ann

5 januari 2011 09:04

Men *harkel* jag är ju en talang..! ;)

 
Stina

Stina

5 januari 2011 19:31

Bowling ... ärligt, jag har aldrig förstått mig på det. Ska det va nån spoer, eller ska det vara kul ?
Nää, jag är en riktigt tråkmåns där tror jag =)

Hästarna trivs nog nu när dom får gå tillsammans, hon vann - lilla Hilma *s*

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

5 januari 2011 20:21

Bowling är kul Stina!
När det går bra... ;)

Japp, hon vann... den lilla huliganen... så de är sååå nöjda nu..!

 
Carin

Carin

5 januari 2011 20:33

Bowling ÄR självklart skoj! Om man nu kan skratta åt sig själv ;-) Och om man kan ha grindarna uppe så den där förbaskade bollen inte åker ner i rännan! Dessutom är bowling en hmmm (sport) som hela familjen kan syssla med, gammal som ung.

Ann, nu är bilderna uppe i bloggen =)

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Ann

6 januari 2011 07:56

Ska titta genast! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards