Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 2 mars 2011

Jag är heeeeelt sluuuuut...

Av Ann - 2 mars 2011 21:13

Dagen idag blev väldigt lyckad och jag tror att barnen var väldigt nöjda trots besök på både IKEA och Hööks efter Lek och buslandet.

Alla skötte sig exemplariskt och maten intogs på Mc Donalds.

Inte min och Pontus favorit men de andra var desto mer förtjusta.


Lek och buslandet var ju roligt och intensivt, Mc Donalds efter det var som vanligt och sedan mot IKEA.

Jag tror jag älskar IKEA.

Jag hittade det jag var ute efter och lite till, och eftersom barnen satt i en av deras soffor och spelade tvspel så fick jag och Helena gå ifred, utan uttråkade barn!


Jag köpte en badrumshylla, inte jättesnygg men funktionell, en rad med handdukskrokar som jag skruvade fast på hyllan, en tandborsthållare och lite annat smått och gott.

  


Eftersom vi ska göra om badrummet, det ska inte ens vara kvar där det är nu, så har jag ingen lust att lägga ut mer pengar än nödvändigt, så det här blir bra så länge!


Hööks däremot blev en besvikelse.

Merlins boll var slut och skulle inte komma in förrän i april, kapsonen fanns bara i storlek cob och eftersom hon har ponny i träns och den förra kapsonen var storlek cob/full och var jättestor så vågade jag inte chansa.

Ridbyxorna jag tänkt köpa satt inte bra och då var jag för trött för att ens orka tänka på att prova sportbhn.

Men jag fick köpt en longerlina som inte bränner och en man och svansborste ivarjefall!

  


Däremot ska jag nog tillbaka till Hööks och IKEA, kanske till ta Västerås istället för besök själv utan barn som väntar. (Hööks där kanske har en boll..?)

För även om de skötte sig så hade jag inte ro att titta och tänka som jag skulle velat, jag visste ju att de väntade...


Jag var in till bokrean häromdagen och hittade dessa två böckerna.

De såg intressanta ut men jag har inte hunnit titta i dem ännu.

Någon som läst dem?

  


Nu hade jag tänkt att plugga lite men jag har ingen ork kvar till det... *suckar* så det får bli som det blir...


Godnatt!

 
 
Ingen bild

sabina

2 mars 2011 21:47

Om du vill ha sällskap till ikea o hööks i Västerås så anmäler jag mig frivillig :)

Ann

2 mars 2011 21:59

Visst, när kan du? :)

 
Carin

Carin

2 mars 2011 22:35

IKEA, mitt Mecka, min drog! Jag försöker idka avhållsamhet och frossar bara någon gång per år... Har dragit ner på mitt beroende. Innan var jag där MINST 1 gång/månad? Vecka? HAHAHA! Men jag fyndar ALLTID på IKEA.

Men nu kommer samvetet in. SKA man handla där? Det kan man väl? Jag har nog inget samvete där *mohohahaha*

Skönt att ni hade en toppendag! Ungarna behver lite roligt på lovet ju :)

Kramen

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Ann

2 mars 2011 22:43

Jag handlar där utan dåligt samvete, tycker inte han är värre än någon annan.
Dessutom så gör han bra reklam för sverige..! :)

 
Ingen bild

sabina

3 mars 2011 00:46

Jag kan närsom helst. Har inte mycket planerat. När tänkte du åka?

Ann

3 mars 2011 16:35

Om jag får till det, kanske nästa vecka?

 
ylle

ylle

3 mars 2011 07:45

varför skulle man INTE handla på Ikea? Ingvar K har väl slitit ihop det hela själv från början, om han sedan har stiftelser eller bolag må väl vara hänt?
Praktisk hylla det där!

Linda T:s bok om TThouch gillar jag högt och innerligt. ALLA djur älskar den sortens beröring och massage, t o m alpackorna!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Ann

3 mars 2011 16:37

Jag håller med, han har nog inte suttit och rullat tummarna så jag tycker inte han är värre än någon annan.

Bra, då har jag lite bra läsning när jag får tid då! :)

 
Viveca

Viveca

3 mars 2011 09:32

Härligt! Ikea är trevligt. Jag bodde 2 km från Ikea tidigare. Så i samband med matshopping kunde jag slinka in och bara kolla fyndhörnan. Mången tygstuv och annat smått och gott har jag fyndat där:) Nu måste jag åka till Göteborg (8mil) för att komma till Ikea, men de håller på att bygga ett i Uddevalla som ska vara klart nästa år tror jag, perfekt bara ca 3 mil:)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Ann

3 mars 2011 16:38

Jag gillar att bara gå och storsa på IKEA, alltid hittar jag något jag "måste" ha! ;)

 
Ingen bild

Dova

3 mars 2011 09:40

Så det blev IKEA och Hööks trots allt! Vad kul. Synd att vi inte fick till det så vi kunde åka tillsammans. Men det kommer flera dagar, och man kan ju inte åka för många gånger till något av ställena :)
Hyllan vart kanon!!!

Ann

3 mars 2011 16:39

Nej det går ju inte! :)

 
kicki

kicki

3 mars 2011 10:42

det är så drygt när man inte får tag i det man vill! hoppas på bättre tur i västerås!!

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

3 mars 2011 16:40

Lite snopet var det..! :)

 
Kim

Kim

4 mars 2011 17:18

Hoppas du har återhämtat dej!
kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

5 mars 2011 07:32

Snart så..! ;)

 
Ingen bild

Sabina

4 mars 2011 18:21

Absolut Ann, säg till nån dag innan bara :)

Ann

5 mars 2011 07:33

Det gör jag! :)

 
Stina

Stina

4 mars 2011 22:15

Nu börjar vi bli oroliga - har du inte hämtat dig än ??

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

5 mars 2011 07:34

Fick lite besvärliga saker att fundera över så jag blev lite låg... snart tillbaka!

kram på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards