Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 14 mars 2011

Av Ann - 14 mars 2011 20:11

Nu skulle jag fixat en ny attgöralista, men jag har inte hunnit tänka på det än...


Idag har jag nämnligen fått hästarna verkade och det gick bra.

Merlin skötte sig nästan hela tiden och hovis verkade väldigt nöjd med honom.

Skönt!

Efter det så åkte jag till Kungsör och Angelica för att planera en uppgift som vi ska genomföra på onsdag i Karlstad.

Hem igen för att fortsätta med min matteprojektbok och nu letar jag sånger och ramsor om mätning.

Någon som kan någon ramsa eller sång om vikt eller längd?


Sedan in till stan igen för att hämta barnen, åka till leksaksaffären för att handla födelsedagspresent och hem igen.

Kasta i sig lite yogurt och ut i stallet för att mocka, åka och hämta hö, mocka i regnskyddet och in med höt där och göra rent vattenbaljan och fylla på.

In igen, äta ännu lite mer yogurt, var med när Tim gjorde läxan och få barnen i säng.

Upptäckte då att vi skulle varit på BVC på eftermiddagen med Pontus...

Pinsamt... det hade jag helt glömt bort... men jag vet att jag kom ihåg det förra veckan..!

Men jag antar att det inte gills riktigt...


Så nu är jag trött... och hungrig... för jag åt en räkmacka till frukost med Angelica, annars har jag levt på yogurt.

Men jag tror jag är lite för trött för att orka fixa något annat att äta.


Av förra veckans lista blev två saker kvar, åka och slänga glas och metall och fixa hästhörnan i källaren.

Det får bli till nästa vecka för det kommer jag inte att hinna den här.

Men nu är träningshörnan i stort sett klar och det är inget som hindrar ett träningspass där nu... förutom min trötthet då...


Och imorgon ska jag försöka bli klar med matteprojektboken för på onsdag åker jag till Karlstad och kommer hem torsdagkväll.

På fredag ska jag försöka plugga lite till och sedan får vi nog med oss en kompis till Tim hem efter skolan och sedan ska de på födelsedagsdisco på kvällen.

Lördag ska jag försöka att göra typ ingenting och söndag ska Pontus på kalas.

Det var min dag och min blivande vecka det!

Intressant va?   


Lite "våriga" bilder från helgen!

 

Snurre fortsätter att försöka fiska i vattenpölarna, han jagar bubblorna tror jag...


   

Nu har cyklarna kommit fram, då är det väl vår?


Gonatt!


Av Ann - 14 mars 2011 07:38

Igår satt jag och försökte göra den där matteprojektboken från 08.30 till ca 16 med uppehåll för mat som gubben gjort.

Satte mig sedan vid 18 igen då jag haft "rast" hos hästarna en stund.

Höll sedan på till och från hela kvällen tills jag gick och la mig.

Att klippa ut små frukter är mer tidskrävande än man kan tro, påminn mig om att inte göra om det... eller åtminstone göra dem lite större...


  


Idag kommer hovslagarn vid 08, sedan ska jag till Kungsör för att planera en uppgift vi ska göra i Karlstad på onsdag, sedan hem igen för att fortsätta med matteprojektboken igen... in till stan för att hämta barnen och hem för att röja upp och fixa mat, iväg vid 17 för att hämta hö.

Någonstans däremellan ska jag försöka fixa hästarna och regnskyddet så det är fräscht där när jag tar in höbalarna.

Känns som jag knappt hinner andas... men så är det väl när man har varit sjuk... och haft sjuka barn...


Tjing tjing!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards