Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 12 mars 2011

Stall...

Av Ann - 12 mars 2011 11:01

På Kickis begäran   mitt ministall!

Dessa bilder är från förra året då det byggdes om för att få en fölbox till Mellis.

Stallgången försvann...


 


Hilmas box




 

Mellis och Merlins box 


        


Ser ni dörröppningen ut mot logen? 

Där skulle jag vilja göra två boxar... och få tillbaka min stallgång... måste bara övertyga gubben om att det är det bästa först...


Lådor ute i foderrummet

    


Namnskyltarna på dörrarna

    


Det var mitt lilla stall det!

 
 
Kim

Kim

12 mars 2011 15:03

Litet men fint stall, om det finns plats i logen med ett par boxar vore det toppen.

Du får plantera tanken lite lätt, så ska du se att han börjar grubbla på hur det skulle kunna gå till.
Sen är det bara vänta lite och ta upp det igen och förhoppningsvis så löser det sig ;-))

Lådorna är jätte snygga!!

Roligt att få se hur du har det, är roligt att läsa dina inlägg och kunna föreställa sig var och hur.

Kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

12 mars 2011 18:04

Ja visst är det roligare när man har en bild framför sig om hur det ser ut! :)

kram

 
Stina

Stina

13 mars 2011 08:08

Jättefint och mysigt litet stall. 2 boxar där vid logen vore ju perfekt !
Du får flirta lite med gubben din =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

13 mars 2011 08:57

Jag gör mitt bästa! :)

 
Viveca

Viveca

13 mars 2011 17:09

Jättefint är det. Jag gillar färgerna ljusa och milda. Det ger ett lugnt intryck. Ibland får man fjäska litet extra, men det blir nog toppen att få tillbaka stallgången. Vi använder ju bara stallet som stallgång nu och jag saknar inte den korta tiden då vi inte kunde binda upp dem inne pga att vi förstärkte pelare och balkar i stalldelen. Det var ett himla meck vid vaccinationer, sadling och annat i hagen. Med unghästar är det skönt att ha en stallgång att pyssla i. Fjäska på;)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Ann

13 mars 2011 20:30

Jag gör så gott jag kan! :)

 
kicki

kicki

13 mars 2011 20:24

jättegulligt ju!! tack för titten!!!
två boxar till vore ju suveränt. tänker du dig att öppna upp nåt mellan så de ser varandra? den som står i gamla stallet blir ju "ensam" annars?
fota på logen oxå! spännande ju =P

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

13 mars 2011 20:32

Boxdörrarna går ju ut i stallgången där Hilma står nu isåfall så det blir ju som boxar på varsin sida av stallgången bara.
Så ingen skulle blir ensam!

 
Linda

Linda

13 mars 2011 21:33

Jätte fint litet stall. Det är så mysigt när det inte är för stort ( säger jag som har tio boxar och får plats med fem till ).
Önskar ibland vi hade mindre stall = mindre att sopa och underhålla ;-)
Mycket snygga lådor också. Har du målat dem själv?

http://www.stuteri-finnsta.se

Ann

13 mars 2011 21:42

En vän till mig har målat dem, hon är väldigt duktig! :)

 
kicki

kicki

13 mars 2011 22:40

aha, alltså tänker du öppna upp väggen till logen?

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

14 mars 2011 07:37

Ja fast bara för dörrarna tror jag, tror väggen är lite bärande... så den måste nog stärkas på nåt sätt.

 
sofia

sofia

14 mars 2011 11:41

Vilken fin färg, säger som föregående - inger lugn! Små stall kan lättare göras mysiga o hemtrevliga:)

http://www.stallneshime.bloggplatsen.se

Ann

14 mars 2011 11:56

Fast det här är lite för litet... :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards