Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 20 mars 2011

En intensiv dag trots att jag inte gjort nåt...

Av Ann - 20 mars 2011 20:12

tror jag..?

Är inte det konstigt?

Hur går den ekvationen ihop undrar jag?

Jag har i och för sig röjt och tvättat lite....


När Pontus var på kalas åkte jag och Tim och åt lunch på Mc Donalds.

Det var inte min idé... men jag offrade mig... ibland är jag en trevlig mamma som lyssnar på vad mina barn vill... själv hade jag föredragit Kinabuffén på Big Inn eller åtminstone Sibylla...

Sedan åkte vi till Köping och Big Inn och shoppade lite.

Det blev en ny cykelhjälm, två par jeans, en vårjacka, två par kallingar och en mössa till Tim.

Jag menar, varför inte köpa en till mössa till honom som knappt har några?

Tror att det ligger ca 5 mössor i hans korg... men har man lovat så har man... han blev ju av med sin mössa han fått av sin morfar när vi var på lek och buslandet på sportlovet och då lovade jag honom en ny.

Alltså köpte vi en ny mössa för 150 kr trots att vintern snart är slut.

En lila.


När vi hämtade Pontus från kalaset så fick vi med oss lilla Klara hem.

De hade snöbollskrig ute med gubben först och sedan rockade de loss!


     

De är så underbart söta, de där två!


 


Nu ska jag snart ut till mina tre andra älsklingar, det har blivit lite dåligt med gos idag, trots det fina vädret...

 

(bilden är från igår)


När Elin var här och hämtade Klara så pratade vi lite om Merlin och om att det snart är dags för honom att åka till dem.

Det känns både roligt och spännande för honom, jag vet ju att han behöver komma ut bland andra hästar och få lekkompisar, men samtidigt blir jag lite nervös för hur det ska gå.

Han är ju bara van vid de gamla tanterna han går ihop med nu...

Jag menar, varför inte oroa sig lite för det också..?   


Tack och hej, gokväll!

(rimmade ju nästan ivarjefall!)

 
 
Stina

Stina

20 mars 2011 21:53

Oh vilken underbar header Ann !!!

Riktiga rockstjärnor har du där ser jag, vilken inlevelse =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

20 mars 2011 22:12

Och när de blir rika och berömda då kan jag sälja bilden och påminna dem om vem de ska försörja! ;D

 
kicki

kicki

20 mars 2011 22:03

det är ju jättebra att han gillar mössor =) somliga ungar tvärvägrar ju mössa....o fya vad kallt det blir om örona då ;)

det komme rgå finfint för lillen i sommar! han komma rha massa skoj

kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

20 mars 2011 22:13

Jag vet... han kommer ha jätteskoj!
Men... ;)

Jag är vhm, vägra ha mössa!
Jag avskyr det! :)

kram

 
Kim

Kim

21 mars 2011 00:49

Jätte gulliga dom där två!!!
Klart foton som är värda att sparas :D

Förstår att du oroar dej lite för Merlin som ska ut i stora världen han är ju din lilla fyrbenta son!
Vilken kycklingmamma skulle inte det ?

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

21 mars 2011 07:09

Precis, samtidigt som man vet hur viktigt det är att han kommer ut! :)

kram

 
sofia

sofia

21 mars 2011 14:01

Men vilken vårig header du har Ann, superfin:)

Blivande rockstjärnor?! ;o)

http://www.stallneshime.bloggplatsen.se

Ann

22 mars 2011 07:20

Man gör vad man kan för att hjälpa våren på traven! :)

Och blir de rockstjärnor så hoppas jag de försörjer mig sen! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards