Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 15 juni 2011

Alltså

Av Ann - 15 juni 2011 23:09

att inte ha något att skriva om... så skriver jag väl lite ändå...

Fast jag har lite bloggtorka just nu så jag vet ju egentligen inte vad jag ska skriva..?


Jag skulle ju kunna skriva om min lilla blåsa på ena pekfingret, som jag fått när jag skurat Mellis box.

Som jag faktiskt kan säga är klar för bättringsmålning nu om någon undrade..!

Fast då gnäller jag ju... men vid närmare titt så är det faktiskt tre blåsor..!

Hur man nu kan få blåsor så..?


Eller så skulle jag kunna skriva om att jag tvingade mina barn att verkligen storstäda sitt rum idag.

Och inte bara städa utan även rensa och slänga och ge bort saker!

Hur fick jag dem till det då?

Jo, jag tog fram pedagogen i mig och sa att det blir inget spelande på datorn förren det är gjort.

Om det så ska ta flera veckor!

Det tog förmiddagen..!


Jag skulle kunna skriva om att min tvättmaskin har gått sönder.

Så nu tvättar min mamma.

Är det gnäll eller är det bara så att jag vill tala om att jag slipper tvätta själv?


Och om jag nu ändå ska gnälla så kan jag berätta att jag lyckats radera hela mitt minneskort i telefonen.

Hur?

Ja inte vet jag... fast jag kan ha svarat ja på en fråga om jag vill formatera om... fast jag är inte säker... hur kan man isåfall fråga mig en sån fråga?

Jag visste faktiskt inte vad det var...

Nu ogillar jag min telefon ännu mer... så letandet efter vad jag ska köpa för ny telefon fortsätter...

Trodde jag hade hittat en bra telefon för mig men det var för bra för att vara sant.

Fick höra av andra som haft den att den gick sönder i ickeknapparna.

Ni fattar va?

Sån där touch eller vad det heter.


Idag var jag till tandläkaren.

Det lät väl bra?

Fast det var inte jag som satt i stolen...

Det var barnen.

Och jag kunde bara inte få mig att boka en tid till mig också...

Men barnen fick jättemycket beröm för sina fina tänder och han sa att det syntes att vi borstade dem väl.

Det var lite kul att höra!


Just det!

Jag har fått en award till!

Tack Kicki!


 


Imorgon är det hälsa på i skolan med Pontus som gäller och klippning av Tim direkt efter.

Bättringsmåla stallet och sätta upp gallret i fönstret igen ska också försöka hinnas med.


Mina jordgubbsplantor förra året...

 

Om ni tycker de var små då, skulle ni se dem i år... fast de lever ivarjefall...

det är mer än man kan säga om min sådd av morötter och sallad...

kattj-arna har varit där ännu en gång och använt som kattlåda så nya fröna och de små salladsplantorna flög...


Nu ska jag sluta försöka komma på mer att skriva om.

Gonatt!

 
 
Kim

Kim

16 juni 2011 01:11

Jag gillar ditt "svammel" det får mej att le.


kram på dej!!

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

16 juni 2011 07:12

Hi hi ja svammel var rätta ordet! :)

kram

 
Stina

Stina

16 juni 2011 06:26

*s* du är för härlig Ann !!!
Jag ahr precis köpt mig en touchmobil och det är knappt, och jag menar knappt, jag klarar av att svara och skicka sms med den ... känner mig gammal ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

16 juni 2011 07:13

Ja jag vet hur det är... vad har du för mobil?

 
Viveca

Viveca

16 juni 2011 11:42

Trevligt inlägg. Att städa rummet. Har försökt i månadsvis att få E till det. Det enda som hjälper är att hålla in barnbidraget fast då får hon lätt panik och vill att jag JAG skall hjälpa henne;) Hon kommer aldrig till golvet, stackarn;)

Jag har en ganska ny mobil och det krånglade när jag skulle få in kontakterna. Jag valde att gå tillbaka till fabriksinställningar. För att få igång den igen skulle man göra samma krumelur på skärmen som man gjort innan man valde det? Äh, jag blev lite svettig. Hade ingen aning om vad jag hade gjort. Men så ritade jag lite på skärmen och vips gick den igång;) Är nöjd med den annars en Sony Eriksson xperia Mini pro. Lagom liten för att vara en sådan där ändrojd:)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Ann

16 juni 2011 13:55

Det är ju så att hot alltid funkar..! Väldigt pedagogiskt riktigt! ;D

Hade ju tänkt att jag skulle ha en mobil som är en mobil, inte en minidator... men jag får nog tänka om lite är jag rädd...
Jag tror jag avskyr mobiler... ;)

 
Stina

Stina

16 juni 2011 13:05

Sony Ericsson Xperia Arc har jag ... tror jag ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Ann

16 juni 2011 13:57

Aaahaaa, en sån som går på reklamen här bredvid precis! :)
Är du nöjd?

 
sofia

sofia

16 juni 2011 16:06

hahaha *skrattar* du är faktiskt rolig :-)

du ser det vart ju nåt å blogga om i alla fall ;o)

http://www.stallneshime.bloggplatsen.se

Ann

16 juni 2011 23:08

svamla... det kan jag! :)

 
kicki

kicki

16 juni 2011 17:05

jamen se, det blev ju en blogg ändå!! inget kan vara massor ibland!

mobildjungeln är pest...och för det mesta tycker jag att de är så galet dyra! ALDRIG att jag skulle lägga flera tusen på en mobil...
hoppas du hittar ngn du gillar!

kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Ann

16 juni 2011 23:09

Jag tror jag hatar all teknik... nästan... utom när det funkar..! ;)

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards