Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 4 maj 2011

Av Ann - 4 maj 2011 07:31

bara och hälsade på Merlin två gånger.   

En gång när jag hämtat Klara och Pontus från förskolan och en gång när jag åkte tillbaka med Klara, för hon följde med oss hem.

Första gången så regnade det och var allmänt kallt och otrevligt.

Merlin kom och hälsade och gosade lite.

Plötsligt gick de andra iväg och jag såg på hela honom att han funderade på om han skulle stå kvar vid mig eller följa med de andra.

Så jag gick.

Tyckte det var bättre han följde med sina vänner!

(och det regnade ju faktiskt...)

Andra gången var det bättre väder, om än kallt.

Grabbarna fick mat och det var så roligt att se dem!

Han går så tätt tätt och äter nästan på samma tuva med speciellt den ena, fuxen.


Lite annat väder på de här bilderna än vad det är nu...

Det var förra veckan när det var så varmt, så varmt att man kunde ha vattenkrig, tydligen!



Hilma ligger och vilar sig

   


Mellis tyckte nog att det var lika trevligt som jag att göra något för hon var pigg och glad igår med när jag longerade.

Vi övade på övergångar och ökningar, alltså egentligen bara att hon skulle lyssna på mig och det gick väldigt bra.

Jag kräver egentligen inget annat av henne än att lyssna och att hon ska röra på sig, longerar fortfarande bara i grimma, men snart så..!

Då har hon förhoppningsvis fått på sig skor och vi kan börja "på riktigt"!

Det ska bli kul!


Tycker heller inte att hennes juver var lika spänt igår som dagen innan även om det fortfarande är väldigt stort.

Vore ju skönt om det släppte...

Blev inget av friseringen heller, var inte så sugen att stå ute i snålblåst och regn och hålla på.

Fast jag ska väl inte klaga, har ju tyckt ett tag att det måste komma lite regn för att få fart på betet.

Men som vanligt så är man ju aldrig nöjd!  


Igår kväll låg jag och funderade lite (som jag brukar göra då jag inte kan sova, lösa världsproblem och sånt, fast denna gång blev det ett världsproblem av storleken mindre), och då kom tanken på att lära Tim att köra Hilma.

Han kan ju köra henne i hagen först så man ser att det funkar, det tror jag skulle gå, då slår jag ju så att säga, flera flugor i en smäll.

Jag umgås med barnen, jag får Hilma motionerad och  jag spar lite tid!

Jag tror att han skulle tycka det vore roligt!

Och hon med, för den delen!


Nu ska jag snart åka och ha grupparbete med min grupp.


Tjingeling!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards