Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 8 maj 2011

Av Ann - 8 maj 2011 20:58

i trädgårdens tecken.

Lilla Klara var här och lekte med Pontus och det var så varmt att de hade vattenkrig.

Tänkt att lite vatten är så roligt!

Själv har jag ägnat hela min uppmärksamhet åt trädgården.


Jag rensade rabatter

   


och landet, jag flyttade om lite så jordgubbsplantorna hamnade på andra sidan med resten som "alltid" är där, och det jag sår varje år blir på andra sidan.

Jag fick ner morots- och salladsfröna idag också.

En rad av varje blev det och om ca två veckor ska jag sätta en rad av varje till.

Nu hoppas jag att kattkräken ger tusan i att använda landet som kattlåda...

Någon som har några bra tips på hur man kan göra   för att de inte ska vilja gå dit?


Lite surt är det att vissa av de tegelstenar jag släpat upp

 i mitt anletes svett, förra året, sprängts i vinter,

så nu måste jag besluta mig om hur jag ska göra. 

 

Antingen byter jag ut de trasiga tegelstenarna mot hela, eller så byter jag ut två sidor mot riktig kantsten som jag fått av mamma.

Men jag byter nog bara ut tegelstenarna eftersom de kantstenarna jag fick inte räcker, kantstenen kan jag ha till min nya rabatt som jag tänkt gräva... snart...


Jag har också börjat fylla igen alla hålen som Lillprins bus så snällt gjort.

 

   Har använt hålen och planterat ut lite olika lökar som kanske förhoppningsvis kommer upp lite fint nästa år...


Gubben min har idag tvättat av transporten, så jag passade på att sätta på de dekaler som fattades... så nu är alla namn på plats!

 

Så nu är min fjortisgen nöjd och mitt fjortistrauma över att jag inte hade varken transport eller dekaler kanske kan försvinna!   


Hästarna fick sitt när granntjejerna kom över och borstade och gosade med dem.

Tyvärr hann jag inte varken hälsa på Merlin eller ta någon ridtur, jag hade fått upp ångan i trädgården och vågade inte sluta..!

Nu är det bara det roliga kvar snart, handla och sätta de nya växterna!

Okej, gräset måste klippas å det snaraste, den icke varande häcken ska fixas lite till och den nya rabatten ska grävas... men, jag väljer att köpa lite nya växter först... för det är mycket roligare!


Nu duschen, sen sängen!


Tjing tjing och godnatt!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards