Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg under juli 2011

Av Ann - 29 juli 2011 21:50

min yngsta prins på 1-årsdagen!


För 1 år sedan såg det ut så här

     


Idag såg det ut så här

Äppelkalas!


   

Av Ann - 25 juli 2011 22:09

kom dagen då Tim fyller år!

Han har väntat så och räknat dagar och timmar...


 


Så nu säger jag Hipp hipp hurra till världens bästa 8-åring!

Och tack till världens bästa svärmor som återigen kom med nybakade bullar och annat  smått och gott!


Så det har kalasats här idag igen, men vi har fortfarande två kvar nu i juli, en 1-åring den 29 juli och en... *harkel* 25-åring   den sista.


Imorgon får vi nog ett extra barn igen, Alfred, en av Pontus bästa vänner kommer hit och ska nog sova över.

Så jag antar att det blir full rulle även imorgon!


Nu är jag trött, så tack och hej, leverpastej!

Av Ann - 24 juli 2011 21:47

Hilma köpte min vän Helena Svedlund några månader innan jag köpte Mellis.

Sedan dess har de varit sambos med ett avbrott -05 när jag lånade ut Mellis för att jag var med barn. (Pontus)

Jag och Helena har alltid hjälpts åt med att ta hand om våra hästar genom åren, även om det är mest jag nu på senare år.



Hon är född 1995, svart med vita hår i pannan, är 95 cm hög och nu vår, ärvd av familjen Svedlund och... mitt ständigt dåliga samvete...

Stort TACK för att du "sparade" henne åt oss, för som Helena sa: du kommer att behöva henne när du flyttar ut på landet.


    


Hon har fått fyra föl:

-99 Harley Davidson, hingst, svart E: Fridolf

-01 Ior, valack, svart E: Kasper

-03 Rapido, valack, svart E: Haoudo

-05 Kelly Ozbourn, sto, svart E: Maxmer


Hon är en väldigt snäll ponny som har många användningsområden.

Hon är:


Ridhäst

 

Här med Pontus 4 år


Riddarhäst

   


Körhäst

 

Här med mina två cockrar,

den gula Cassy var hennes bästa hundvän...


Tomtehäst

 

(Bild scannad från en tidning)


Hon är en snäll gammal tant numera

som fortfarande kan ta sig en galopp när andan fallar på...

 

Dock helst inte med Merlin (?) till hans stora förtret...


Numera så klipps hon året runt pga att hon fått klåda.

Men klådan har blivit bättre sedan hon börjat få komma in nästan varje eftermiddag/kväll, sommartid och smörjs in med Nylander hästkräm och som sagt, klipps.


    


Hon har även haft fångkänning och går därför alltid med munkorg, vilket fungerar alldeles utmärkt.

Hon kan gå med på betet, håller sig hyfsat smal och har sedan vi börjat använda den inte haft några fler känningar och hon visar inga tecken på att inte vilja ha den på.

Tvärt om, i våras när jag kom ut i hagen för att sätta på den kom hon fram, fick på den och gick och ställde sig vid grinden ut mot sommarbetet.

Jag tror att hon fattade... munkorg på - ut och äta gräs!

Det var lite om Hilma!


Av Ann - 24 juli 2011 12:48

mellan inläggen... men nu bidde det ett.

Jag vet inte riktigt vad jag ska blogga om längre, det händer inte så mycket... men en liten samanfattning av min vecka kommer här



  Jag har som vanligt varit och pysslat med Lillprins bus


 

Barnen har fått en fyrhjuling som speciellt Pontus bor på nu...



  

Jag och Pontus var och shoppade presenter i Örebro till vår

blivande 8-åring och passade då på att handla lite kläder åt dem

och ett par dyra sandaler till mig själv... fast de var rea på dem så

jag hade råd att betala dem..!


Jag har också snart kollat klart på alla 24 avsnitten på NCIS säsong 7, nattetid förståss...

Idag är tanken att jag ska baka lite tills kalaset imorgon och kanske försöka röja upp lite...

Kanske planera lite inför Pontus barnkalas och fixa med tanterna.

Eftersom jag inte riktigt vet vad jag ska blogga om nuförtiden så tänkte jag göra en lite närmare presentation av hästarna.

Först ut blir lilla Hilma.

Om det går, för det här inlägget har krånglat satan... *mutter*


Tjingeling!

























Av Ann - 18 juli 2011 22:21

jag egentligen trött... har nyss tittat till tre sovandes små  , Tim i översängen och Pontus och Klara under.

Vi fick, efter en trevlig dag hos Mia och Patrick, besök av lilla Klara och hon blev kvar.

Och eftersom jag varit hos snälla Mia så ska jag nu, trots min trötthet och den sena timmen, sätta mig framför ett nytt avsnitt från NCIS säsong 7!

Så är jag trött imorgon är det ditt fel Mia!   


Så tjingeling!


 

Av Ann - 17 juli 2011 20:34

fortfarande lite bloggkramp men igår när jag var ute hos Lillprins bus så lyckades jag få med mig kameran också, så några bilder kan jag bjuda på.


 

Inte lätt när han bara ville följa med och vara nära..!


   

Tänkte försöka ta en helbild på honom så ni kunde se om ni tycker att han växt något... inte så bra bild men...


   

Mycket bus blir det...


 

... men även mys!


 

En kille som tittade efter mig när jag gick, tur att någon verkar sakna en!   


Bakade scones igår till kvällsmat och hade jag inte varit så lat så hade jag gjort det idag med, för jag hade skalat räkor till räkmackor när jag upptäckte att brödet tydligen var slut... men jag är inte den som är den, jag käkade väl upp räkorna ändå, utan mackor!


Jag kan även stoltsera med att jag igår longerade och lasttränade Mellis.

Det gick bra.

Även idag lasttränade vi och precis som igår så gick hon lugnt upp med alla fyra hovarna på rampen och åt lite kraftfoder med huvudet i transporten.

Jag har tänkt att ta det väldigt lugnt fastän det går bra, så att hon ska känna sig lugn och trygg hela tiden.

Det blev ingen longering idag, bromsarna var ganska ihärdiga redan vid transportträningen... men hys ingen oro, jag klippte gräset så bromsarna svalt inte för det!


Men hoppsan, det blev visst några rader ivarjefall!


Tjingeling!

Av Ann - 16 juli 2011 09:30

lika dålig på att blogga fortfarande... men det kanske blir så när man har sommarlov och massa annat att göra.

Igår tex så var det dåligt väder.

Då tillbringade jag nästan hela dagen med att läsa en bra bok av Nora Roberts.

Mördande hetta, hette den och den var bra.

Hämtade nämnligen en hel påse med böcker hos en vän, för jag kom på att jag inte hade läst någonting knappt under hela lovet.

Tänk bara att kunna läsa större delen av en dag bara för att man har lust!

Det är att ha lov det...

Det skönaste är förstås om jag skulle kunna ligga i hängmattan ute, men soffan fick duga.

Det är att ha mycket att göra det!


Idag tänkte jag nog ägna dagen åt hästarna.

Mocka och göra allt det dagliga förstås, men också fixa och försöka leta fram och göra iordning Hilmas vagn och sele och jag tror minsan att jag ska försöka longera den andra tanten så vi kommer igång.

Frisera lite också kanske.

Sedan åka och pyssla och smörja in Lillprins bus och co.


I torsdags var jag och tittade på sista Harry Potterfilmen.

Den var helt ok, men jag vet inte... tyckte att det inte var riktigt som jag väntat mig ifrån boken, men som sagt, klart godkänd.

Och har man sett de andra så är det ju ett måste att se finalen med!




Nu ska jag läsa ikapp lite bloggar, så ha en skön dag!


Tjingeling!


Av Ann - 13 juli 2011 22:57

säger jag stort Grattis till världens bästa 6-åring!

Hipp hipp hurra för Pontus idag!


Så idag har vi kalasat som bara den.

Och  jag tog inte ett enda kort..?!

Var hade jag hjärnan? *suckar*


Eftersom det var Pontus födelsedag idag så var det han som bestämde lunchen.

Kyckling och pasta.

Igen.

Jag har alltid haft en förhoppning om att de ska välja köppizza eller någon annan hämtmat, men mina barn väljer alltid sånt som jag ska laga.

Pontus väljer varje år kyckling och Tim han vill alltid ha potatismos och fiskpinnar.

Det är jättelätt att försöka göra mos så här mitt i sommaren.

Förra året försökte jag med pulvermos, men då åt ingen... i år tänkte jag försöka med bakpotatis.

Någon som vet hur det funkar?


Nu i kvällningen så fick jag med mig gubbens syskonbarn ut till grabbarna bus.

Trevligt med lite sällskap, har ju blivit lite bortskämd med sällskap av Elin.

Och nu är det natti natti.

För nu måste jag sova så jag är pigg imorgon kväll, för då ska jag gå på Harry Potterbio!


Gonatt!



Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards