Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 19 september 2010

Ibland blir det inte som man tänkt sig...

Av Ann - 19 september 2010 11:03

För för det första så blev alla korten jag tog igår suddiga...

Och för det andra så hade jag tänkt åka tillbaka till Strömsholm och titta på ridproven men i natt så kom det in en liten skruttunge som var varm som en kamin.

Så jag åkte ingenstans idag.

Lillpys har feber.

Och ont i körtlarna bakom öronen...


Men i morse så grejade jag lite med Merlin.


När jag kom in så låg han fortfarande och sov

  


Han blev uppbunden när det var frukost...

  


och passade även på att käka lite själv!

  


När han var bunden passade jag på att kratsa hovar och slå lite på dem, samt borsta av honom.

Han älskar att bli borstad, tycker det är så skönt!


När skötseln var klar så tog jag och lillknodd en liten promenad själva.

  

Mellis gick som synes åt andra hållet...


  

Men det gick bra ändå, han är så duktig!


Nu ska jag röja lite för i eftermiddag får vi lite främmande tror jag.

Och så ska vi väl och rösta antar jag.


Lite bilder från i förrgår


Snurre hade fångat en fågel...


     

som han lekte med... den levde fortfarande...

livet är grymt...


Mjauis tittar på

    



Gårdagen var ivarjefall trevlig.

Grekisk buffé var det på kvällen, väldigt gott med härligt sällskap!

Och naturligtvis massor med vackra hästar!

Det blev ju inga kort från utställningen men...


jag måste bara lägga in en bild på Merlins pappa, han är så vacker!

 


Hmm... eller kanske några fler... här med sin ägare Sara!

 

Tendencioso IV



    


Far och son


  


Godförmiddag!

 
 
Kim

Kim

19 september 2010 17:02

Toppen att Merlin är så modig och självständig, det underlättar mycket för framtida övningar.
Själv så kan jag inte få Nelly att gå ut från gården själv, hon vägrar om ingen annan häst är med.
Men hon var nästan helt orörd när jag köpte henne (9 månader var hon) hade aldrig burit grimma.

Merlins pappa är såå tjusig, och efter vad det ser ut så kommer Merlin att bli riktigt vacker han har ju även en elegant mamma, ej att förglömma ;-)

Tråkigt att korten blev suddiga hade varit skoj att se.

Ha det gott!

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann

19 september 2010 20:18

Ja synd att det inte blev några bra kort...

En välhanterad fölunge är inte en förutsättning men det kan underlätta! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards